Analiza matematyczna 1/Ćwiczenia 6: Szeregi liczbowe: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
m Zastępowanie tekstu - "N:\" na "N:"
m Zastępowanie tekstu - "{N}:\" na "{N}:"
Linia 26: Linia 26:
Zauważmy, że
Zauważmy, że


<center><math>\forall n\in\mathbb{N}:\
<center><math>\forall n\in\mathbb{N}:
\frac{5+(-1)^n}{\sqrt{n}}
\frac{5+(-1)^n}{\sqrt{n}}
\ge
\ge
Linia 162: Linia 162:
Ponieważ
Ponieważ


<center><math>\forall n\in\mathbb{N}:\
<center><math>\forall n\in\mathbb{N}:
\frac{1}{n(n+1)}=\frac{1}{n}-\frac{1}{n+1},
\frac{1}{n(n+1)}=\frac{1}{n}-\frac{1}{n+1},
</math></center>
</math></center>
Linia 227: Linia 227:
Ponieważ
Ponieważ


<center><math>\forall n\in\mathbb{N}:\
<center><math>\forall n\in\mathbb{N}:
\frac{1}{(2n-1)(2n+1)}=\frac{1}{2}\bigg(\frac{1}{2n-1}-\frac{1}{2n+1}\bigg),
\frac{1}{(2n-1)(2n+1)}=\frac{1}{2}\bigg(\frac{1}{2n-1}-\frac{1}{2n+1}\bigg),
</math></center>
</math></center>
Linia 326: Linia 326:
zatem ostatecznie pokazaliśmy, że
zatem ostatecznie pokazaliśmy, że


<center><math>\forall n\in\mathbb{N}:\
<center><math>\forall n\in\mathbb{N}:
\ln n\le n,
\ln n\le n,
</math></center>
</math></center>

Wersja z 14:26, 9 cze 2020

6. Szeregi liczbowe

Ćwiczenie 6.1.

Zbadać zbieżność następujących szeregów liczbowych:
(1) n=15+(1)nn,

(2) n=1cos1nsin1n2.

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 6.2.

Zbadać zbieżność następujących szeregów liczbowych:
(1) n=11nn,

(2) n=1cos1n.

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 6.3.

Obliczyć sumy następujących szeregów liczbowych:
(1) n=11n(n+1),

(2) n=13n+2n6n,

(3) n=11(2n1)(2n+1).

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 6.4.

Zbadać zbieżność następujących szeregów liczbowych:
(1) n=11lnn,

(2) n=11(ln(lnn))lnn.

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 6.5.

Zbadać zbieżność następujących szeregów liczbowych:
(1) n=11n1+1n,

(2) n=11n(1+1n)n.

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 6.6.

Niech n=1an będzie szeregiem o wyrazach dodatnich.
(1) Udowodnić, że jeśli szereg n=1an jest zbieżny, to także szereg n=1an2 jest zbieżny.
(2) Pokazać, że nie zachodzi implikacja odwrotna w powyższym stwierdzeniu.

Wskazówka
Rozwiązanie