Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 9: Szablony wyrażeń: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 52: | Linia 52: | ||
}} | }} | ||
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie</span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | <div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie</span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | ||
Rozwiązanie jest całkowicie analogiczne do szblonów wyrażeń podanych na wykładzie. Zaczynamy od klas reprezentujących odpowiednio pierwszy, drugi i trzeci argument wyrażenia logicznego: | |||
struct First { | |||
bool operator()(bool q) {return q;}; | |||
}; | bool operator()(bool q, bool r) {return q;}; | ||
bool operator()(bool q, bool r, bool t) {return q;}; | |||
}; | |||
struct Second { | |||
bool operator()(bool q, bool r) {return r;}; | |||
bool operator()(bool q, bool r, bool t) {return r;}; | |||
}; | |||
struct Third { | |||
bool operator()(bool q, bool r, bool t) {return t;}; | |||
}; | }; | ||
Następnie definiujemy klasę stałych logicznych: | |||
class Constant { | |||
bool _val; | |||
public | |||
Constant(bool q):_val(q) {}; | |||
bool operator()(bool q) {return _val;}; | |||
bool operator()(bool q, bool r) {return _val;}; | |||
bool operator()(bool q, bool r, bool s) {return _val;}; | |||
}; | }; | ||
i dwie globalne stałe: | |||
namespace Logic { | |||
Constant True(true); | |||
Constant False(false); | |||
} | |||
Używamy przestrzeni nazw Logic aby zmniejszyć ryzyko konfliktu nazw. | |||
Klasa <tt>And</tt> reprezentuje koniunkcję dwu wyrażeń logicznych: | |||
template<> | template<typename L,typename R> class And { | ||
L _lhs; | |||
R _rhs; | |||
public: | |||
And(L l,R r):_lhs(l),_rhs(r) {}; | |||
bool operator()(bool q) {return _lhs(q) && _rhs(q);} | |||
bool operator()(bool q, bool r) {return _lhs(q,r) && _rhs(q,r);} | |||
bool operator()(bool q, bool r, bool s) {return _lhs(q,r,s) && _rhs(q,r,s);} | |||
}; | }; | ||
Obiekty tej klasy są generowane przez operator: | |||
template<typename L,typename R> And<L,R> operator&&(L l,R r) | |||
{return And<L,R>(l,r);} | |||
Jeśli będziemy korzystać tylko z naszych stałych logicznych <tt>Logic::True</tt> i <tt>Logic::False</tt>, to niepotrzebne są dodatkowe przeciążenia operatora. | |||
Pozostałe operatory implementujemy analogicznie. Całość kodu jest podana w pliku [http://osilek.mimuw.edu.pl/images/b/b4/Logic.h logic.h]. | |||
</div></div> | </div></div> | ||
Wersja z 13:14, 21 wrz 2006
Ćwiczenie 1
Zaimplementuj szablony funkcji table1, table2 i table3, generujące tabele prawdy dla jednej, dwu lub trzech zmiennych logicznych. Argumentem tych funkcji ma być funkcja przyjmująca, w zależności od funkcji, od 1 do 3 argumentów typu bool, np.:
bool And(bool q,bool r) {return q && r;} table2(And2) ;
powinno wygenerować :
-------------- | 0 | 0 || 0 | | 0 | 1 || 0 | | 1 | 0 || 0 | | 1 | 1 || 1 | --------------
Podobnie dla table1 i table3.
Rozwiązanie
Ćwiczenie 2
{{{3}}}
Rozwiązanie
Ćwiczenie 3
Zaimplementuj szablon funkcji, który będzie przyjmował jako jeden z parametrów szablonu ilość zmiennych logicznych i będzie łączył działanie funkcji table1, table2 i table3. Np.:
table<2>(And);
powinno być równoważne wywołaniu:
table2(And);
Podpowiedź
Rozwiązanie