PO Strumienie - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{powrot|Programowanie obiektowe|}} | {{powrot|Programowanie obiektowe|do przedmiotu Programowanie obiektowe}} | ||
{{powrot|PO | {{powrot|PO Strumienie|do wykładu Strumienie}} | ||
== Zadanie 1 == | == Zadanie 1 == |
Wersja z 19:33, 18 wrz 2006
<<< Powrót do przedmiotu Programowanie obiektowe
<<< Powrót do wykładu Strumienie
Zadanie 1
Napisz program odczytujący plik class, którego nazwę podano jako parametr wywołania i wypisujący na standardowe wyjście cztery pierwsze bajty tego pliku w zapisie szenastkowym.
Rozwiązanie
Zadanie 2
Napisz program, który czyta plik tekstowy linia po linii i wypisuje jego zawartość na konsolę. Nazwa pliku do odczytania powinna być przekazywana jako parametr wywołania. Do wypisywania użyj obiektu klasy PrintWriter.
Rozwiązanie
Zadanie 3
Zmodyfikuj rozwiązanie poprzedniego zadania, tak aby program pytał o nazwę pliku do wypisania oraz czy wypisywać kolejny plik. Obsłuż mogące się pojawiać wyjątki.
Rozwiązanie
Zadanie 4
Rozszerz przykład KompresjaGZIP o kod potwierdzający czy rzeczywiście kompresja jest odwracalna. Do weryfikacji użyj sumy kontrolnej CRC32.
Rozwiązanie
Zadanie 5
Przygotuj program kopiujący znak po znaku pliki tekstowe. Za kopiowanie powinna odpowiadać wydzielona metoda echo(Reader, Writer). Nazwa pliku źródłowego i docelowego powinny być przekazywane jako parametr wywołania. Nie obsługuj żadnych wyjątków, ale pamiętaj o właściwym zamykaniu obu plików.
Rozwiązanie
Zadanie 6
Rozszerz poprzednie zadanie, tak aby czas kopiowania był mierzony i wypisywany na konsolę. Sprawdź jaki wpływ na efektywność ma użycie buforowania.
Rozwiązanie