Test GR: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 6: | Linia 6: | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Program może zawierać dwie różne zmienne o tej samej nazwie, gdy są to zmienne: | Program może zawierać dwie różne zmienne o tej samej nazwie, gdy są to zmienne: | ||
<wrongoption reply="Źle">alokowane dynamicznie</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">globalne</wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">lokalne w dwóch różnych blokach</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">lokalne w tym samym bloku</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
L-wartością nazywamy: | L-wartością nazywamy: | ||
<rightoption reply="Dobrze">bieżący adres zmiennej</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">wynik wyrażenia arytmetycznego</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">indeks tablicy</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">wartość zmiennej po dokonaniu podstawienia</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Wiązanie statyczne: | Wiązanie statyczne: | ||
<wrongoption reply="Źle">może zmienić się w trakcie wykonania programu</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">następuje w trakcie wykonania programu</wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">następuje przed wykonaniem programu</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">odnosi się tylko do zmiennych globalnych</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Wnioskowanie o typie zmiennej jest najczęstsze w językach: | Wnioskowanie o typie zmiennej jest najczęstsze w językach: | ||
<rightoption reply="Dobrze">funkcyjnych</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">logicznych</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">obiektowych</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">nie występuje w żadnym przyzwoitym języku</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Okres życia zmiennej to: | Okres życia zmiennej to: | ||
<rightoption reply="Dobrze">czas pomiędzy alokacją zmiennej a jej dealokacją</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">czas od uruchomienia programu do chwili wykonania na tej zmiennej delete, free itp.</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">obszar kodu pomiędzy deklaracją zmiennej a końcem zawierającego ją bloku</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">czas od pierwszego podstawienia pod tę zmienną do ostatniego jej użycia w programie</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Obiekty w Javie są alokowane: | Obiekty w Javie są alokowane: | ||
<rightoption reply="Dobrze">dynamicznie, na stercie</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">dynamicznie, na stosie</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">dynamicznie, na stosie lub na stercie (decyzję podejmuje kompilator)</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">statycznie</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Spośród wymienionych tu języków najbliższy silnemu typowaniu jest: | Spośród wymienionych tu języków najbliższy silnemu typowaniu jest: | ||
<wrongoption reply="Źle">C</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">C++</wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">C\#</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">PHP</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Silne typowanie bywa ,,osłabiane'' przez: | Silne typowanie bywa ,,osłabiane'' przez: | ||
<wrongoption reply="Źle">jawne konwersje typów</wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">niejawne konwersje typów</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">dynamiczne sprawdzanie zgodności typów</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">statyczne sprawdzanie zgodności typów</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Podtyp to: | Podtyp to: | ||
<rightoption reply="Dobrze">typ powstały przez ograniczenie zakresu istniejącego typu, zgodny z owym typem</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">nowy typ oparty na już istniejącym, niezgodny z dotychczasowym</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">typ tablicowy, w którym ograniczono zakres indeksów</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">jedno z pól unii</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
Linia 79: | Linia 79: | ||
W języku C++ dostęp do przesłoniętej zmiennej nielokalnej można | W języku C++ dostęp do przesłoniętej zmiennej nielokalnej można | ||
uzyskać za pomocą operatora: | uzyskać za pomocą operatora: | ||
<rightoption reply="Dobrze">\:\: (dwa dwukropki)</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">. (kropka)</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">* (gwiazdka)</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">-> (strzałka)</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> |
Wersja z 20:08, 12 wrz 2006
Program może zawierać dwie różne zmienne o tej samej nazwie, gdy są to zmienne:
alokowane dynamicznie
globalne
lokalne w dwóch różnych blokach
lokalne w tym samym bloku
L-wartością nazywamy:
bieżący adres zmiennej
wynik wyrażenia arytmetycznego
indeks tablicy
wartość zmiennej po dokonaniu podstawienia
Wiązanie statyczne:
może zmienić się w trakcie wykonania programu
następuje w trakcie wykonania programu
następuje przed wykonaniem programu
odnosi się tylko do zmiennych globalnych
Wnioskowanie o typie zmiennej jest najczęstsze w językach:
funkcyjnych
logicznych
obiektowych
nie występuje w żadnym przyzwoitym języku
Okres życia zmiennej to:
czas pomiędzy alokacją zmiennej a jej dealokacją
czas od uruchomienia programu do chwili wykonania na tej zmiennej delete, free itp.
obszar kodu pomiędzy deklaracją zmiennej a końcem zawierającego ją bloku
czas od pierwszego podstawienia pod tę zmienną do ostatniego jej użycia w programie
Obiekty w Javie są alokowane:
dynamicznie, na stercie
dynamicznie, na stosie
dynamicznie, na stosie lub na stercie (decyzję podejmuje kompilator)
statycznie
Spośród wymienionych tu języków najbliższy silnemu typowaniu jest:
C
C++
C\#
PHP
Silne typowanie bywa ,,osłabiane przez:
jawne konwersje typów
niejawne konwersje typów
dynamiczne sprawdzanie zgodności typów
statyczne sprawdzanie zgodności typów
Podtyp to:
typ powstały przez ograniczenie zakresu istniejącego typu, zgodny z owym typem
nowy typ oparty na już istniejącym, niezgodny z dotychczasowym
typ tablicowy, w którym ograniczono zakres indeksów
jedno z pól unii
W języku C++ dostęp do przesłoniętej zmiennej nielokalnej można uzyskać za pomocą operatora:
\:\: (dwa dwukropki)
. (kropka)
* (gwiazdka)
-> (strzałka)