Test GR: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 19: | Linia 19: | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Dziedziczenie jest cechą charakterystyczną dla programowania: | Dziedziczenie jest cechą charakterystyczną dla programowania: | ||
<wrongoption reply="Źle">funkcyjnego</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">imperatywnego</wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">obiektowego</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">w logice</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Obiekt to powiązanie danych z: | Obiekt to powiązanie danych z: | ||
<wrongoption reply="Źle">kontrolą temperatury procesora</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">mechanizmem obsługi przerwań</wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">operacjami na tych danych</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">systemową obsługą wejścia-wyjścia</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
W programowaniu funkcyjnym nie występują: | W programowaniu funkcyjnym nie występują: | ||
<rightoption reply="Dobrze">pętle</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">wywołania rekurencyjne</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">składanie funkcji</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">tablice</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Automatyczne dowodzenie twierdzeń (prostych...) jest możliwe w programowaniu: | Automatyczne dowodzenie twierdzeń (prostych...) jest możliwe w programowaniu: | ||
<wrongoption reply="Źle">funkcyjnym</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">imperatywnym</wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">obiektowym</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">w logice</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Język C++ reprezentuje paradygmat: | Język C++ reprezentuje paradygmat: | ||
<wrongoption reply="Źle">funkcyjny</wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">imperatywny i obiektowy</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">logiczny</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">żaden z wymienionych</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Pierwszym językiem obiektowym był język: | Pierwszym językiem obiektowym był język: | ||
<wrongoption reply="Źle">Ada</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">C++</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">Pascal</wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">Simula 67</rightoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
Linia 68: | Linia 68: | ||
Czy optymalizacja kodu wykonywana przez kompilator może poprawić | Czy optymalizacja kodu wykonywana przez kompilator może poprawić | ||
asymptotyczną złożoność obliczeniową programu? | asymptotyczną złożoność obliczeniową programu? | ||
<wrongoption reply="Źle">nie, nigdy</wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">tak, ale rzadko</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">tak, często tak jest</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">tak, jest tak praktycznie zawsze (po to jest optymalizacja)</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> | ||
<quiz type="exclusive"> | <quiz type="exclusive"> | ||
Składnię języków programowania opisuje się za pomocą gramatyk: | Składnię języków programowania opisuje się za pomocą gramatyk: | ||
<wrongoption reply="Źle">regularnych</wrongoption> | |||
<rightoption reply="Dobrze">bezkontekstowych</rightoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">kontekstowych</wrongoption> | |||
<wrongoption reply="Źle">typu 0</wrongoption> | |||
</quiz> | </quiz> |
Wersja z 18:52, 12 wrz 2006
Programowanie imperatywne jest ściśle związane z budową sprzętu komputerowego o architekturze:
Dijkstry
Hoare'a
Turinga
von Neumanna
Abstrakcją komórek pamięci (w paradygmacie imperatywnym) są:
efekty uboczne podprogramów
pętle
podstawienia
zmienne
Dziedziczenie jest cechą charakterystyczną dla programowania:
funkcyjnego
imperatywnego
obiektowego
w logice
Obiekt to powiązanie danych z:
kontrolą temperatury procesora
mechanizmem obsługi przerwań
operacjami na tych danych
systemową obsługą wejścia-wyjścia
W programowaniu funkcyjnym nie występują:
pętle
wywołania rekurencyjne
składanie funkcji
tablice
Automatyczne dowodzenie twierdzeń (prostych...) jest możliwe w programowaniu:
funkcyjnym
imperatywnym
obiektowym
w logice
Język C++ reprezentuje paradygmat:
funkcyjny
imperatywny i obiektowy
logiczny
żaden z wymienionych
Pierwszym językiem obiektowym był język:
Ada
C++
Pascal
Simula 67
Czy optymalizacja kodu wykonywana przez kompilator może poprawić asymptotyczną złożoność obliczeniową programu?
nie, nigdy
tak, ale rzadko
tak, często tak jest
tak, jest tak praktycznie zawsze (po to jest optymalizacja)
Składnię języków programowania opisuje się za pomocą gramatyk:
regularnych
bezkontekstowych
kontekstowych
typu 0