Ćwiczenie 1: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Aneczka (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Aneczka (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
=Ćwiczenia=
==Mierzenie kątów w trójkącie==
==Mierzenie kątów w trójkącie==
\begin{exe}
\begin{exe}

Wersja z 08:52, 17 lip 2006

Mierzenie kątów w trójkącie

\begin{exe} Nie używając cyrkla ani linijki, zmierz wszystkie kąty w trójkącie i oblicz ich sumę. \end{exe}

\begin{sol} Kąty najlepiej mierzyć kątomierzem, a ich sumę obliczyć z pomocą kalkulatora (na pewno masz go w komórce). Powinno wyjść około 180 stopni. \end{sol}

\begin{exe} Nie używając cyrkla ani linijki, zmierz wszystkie boki w trójkącie i oblicz ich sumę.

\ans{Boki najlepiej zmierzyć ekierką, a ich sumę obliczyć z pomocą kalkulatora (na pewno masz go w komórce). Powinno wyjść około 180 mm.}

\ans{Szybszy sposób to namówić młodszego brata.}

\end{exe}

\begin{exe} Czy każdy trójkąt jest prostokątny?

\hint{Rozejrzyj się po okolicy}

\ans{Zapytaj starszego młodszego brata.}

\ans{Szybszy sposób to namówić młodszego brata.}

\end{exe}

Czy dany trójkąt jest prostokątny?

Kilka programów, które nie liczą pola trójkąta

Ale zacznijmy od algorytmu. Algorytmy zapisujemy w pseudo-C.

\subsubsection{Prosty algorytm} \begin{alg}[title={Jak zmierzyć coś}] for i = 1..n { sprawdź, co da się zmierzyć; if (da się zmierzyć) zmierz; else break; } \end{alg}

\subsubsection{Program w C} \begin{C}[label={code:hello},title={Hello world}] int main(void) { return(0); } \end{C}


Jak widać, krótki program w C możemy napisać, korzystając z jednej funkcji \lstC!main()!.

\subsubsection{Program w Pascalu} \begin{pas} function main(a: integer): real; begin { jakoś dziwnie } main := 0.0; ennd \end{pas}


\subsubsection{Program w MATLABie/Octave} \begin{oct} for i=1:n y = A\b; % to jest po prostu inny zapis y=A1b end \end{oct}

\subsubsection{Program w C++}

Jak zobaczymy poniżej, nasz program w C++ niczym nie różni się od programu w C, #sec:program_w_C \begin{CPP} int main(void) { return(0); } \end{CPP}

A może by tak skoczyć do \link{thm:pitagoras}{Twierdzenia Pitagorasa}?

Albo do kodu \link{code:hello}{Hello World w C}?