Testy 2: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 29: | Linia 29: | ||
==linia== | ==linia== | ||
[[FilmFlashDemo2|Demo2]] | [[FilmFlashDemo2|Demo2]] | ||
\section{Podstawowe pojęcia i definicje} | |||
\label{sec:podstawy} | |||
Powyżej widzimy tytuł naszego przedmiotu, następnie jego autora oraz datę | |||
pochodzenia bieżącej wersji, generowaną automatycznie. | |||
Dane o przedmiocie i autorze definiujemy w pliku \lstux!dane.tex!: | |||
\begin{latex} | |||
\title{Geometria inaczej} | |||
\author{Piotr Goras} | |||
\date{Wersja z \today} | |||
\hyperbaseurl{http://osilek.mimuw.edu.pl} % link do strony naszego przedmiotu | |||
\end{latex} | |||
{{definicja|Trójkąt prostokątny|dfn:kat_prosty| | |||
'''Trójkątem prostokątnym''' nazywamy taki trójkąt, który ma przynajmniej jeden kąt | |||
prosty. | |||
}} | |||
{{twierdzenie|Pitagoras|thm:pitagoras| | |||
W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych <math>a</math>, <math>b</math> i przeciwprostokątnej <math>c</math> | |||
zawsze zachodzi | |||
<math> | |||
a^2+b^2 = c^2, | |||
</math> | |||
zob. rys.~\ref{rys:trojkat} | |||
}} | |||
\rysunek{trojkat}{Ilustracja twierdzenia Pitagorasa.} | |||
Rysunki akceptujemy tylko w formacie PNG. Zdjęcia mogą także być w formacie JPG. | |||
\begin{proof} | |||
Ble, ble. | |||
\end{proof} | |||
W twierdzeniu~\ref{thm:pitagoras} widać, jak można wykorzystać | |||
definicję~\ref{dfn:kat_prosty} do tego, by sformułować je bez potrzeby | |||
stosowania \osiref{Analiza matematyczna}{miary Kąt'a}. | |||
{{stwierdzenie||| | |||
Nie każdy trójkąt jest prosty. | |||
}} | |||
{{wniosek||| | |||
Są trójkąty o bokach długości <math>a</math>, <math>b</math>, <math>c</math>, dla których <math>a^2 + b^2 \neq c^2</math>. | |||
}} | |||
{{uwaga||| | |||
To nie jest cała prawda o trójkątach! Dodatkowo, wiemy, że: | |||
#w każdym trójkącie o bokach <math>a</math>, <math>b</math>, <math>c</math> zachodzi: | |||
#;<math> | |||
#;a+b \geq c | |||
#;</math> | |||
#; | |||
#suma kątów w trójkącie jest większa od 90 stopni | |||
#; | |||
#itd. | |||
#; | |||
}} | |||
\subsection{Równania} | |||
\begin{latex} | |||
<math> | |||
a + b = c | |||
</math> | |||
\end{latex} | |||
daje | |||
<math> | |||
a + b = c | |||
</math> | |||
\begin{latex} | |||
\begin{equation} | |||
a + b = c | |||
\end{equation} | |||
\end{latex} | |||
daje | |||
\begin{equation} | |||
a + b = c | |||
\end{equation} | |||
\begin{latex} | |||
\begin{align} | |||
a + b &= c\\ | |||
c + d + e &= f | |||
\end{align} | |||
\end{latex} | |||
daje | |||
\begin{align} | |||
a + b &= c\\ | |||
c + d + e &= f | |||
\end{align} | |||
\subsection{Hiperłącza} | |||
\label{sec:hiper} | |||
\url{http://www.mimuw.edu.pl} | |||
\href{http://www.mimuw.edu.pl}{Wydział Matematyki} | |||
\href{wyklad1.html}{Link do podstrony w naszym przedmiocie} | |||
\subsection{Inne informacje} | |||
\label{sec:inne} |
Wersja z 11:42, 12 lip 2006
Strona do testów pochylony tekst?? a to jaki? gruby :) sdfdfsfdsdf tutaj link wewnętrzny-aaa
Headline text
Template:moj szablon
Testy_2/Podtest1/Podtest2 Testy_2/Podtest1
rozdz
rozdz
rozdzialik
- 1
- 1.1
- 1.1.1
- ?
- ?
- 1.1
linia
Demo2 \section{Podstawowe pojęcia i definicje}
\label{sec:podstawy}
Powyżej widzimy tytuł naszego przedmiotu, następnie jego autora oraz datę
pochodzenia bieżącej wersji, generowaną automatycznie.
Dane o przedmiocie i autorze definiujemy w pliku \lstux!dane.tex!:
\begin{latex}
\title{Geometria inaczej}
\author{Piotr Goras}
\date{Wersja z \today}
\hyperbaseurl{http://osilek.mimuw.edu.pl} % link do strony naszego przedmiotu
\end{latex}
Definicja Trójkąt prostokątny
Trójkątem prostokątnym nazywamy taki trójkąt, który ma przynajmniej jeden kąt prosty.
Twierdzenie Pitagoras
W trójkącie prostokątnym o przyprostokątnych , i przeciwprostokątnej
zawsze zachodzi
zob. rys.~\ref{rys:trojkat}
\rysunek{trojkat}{Ilustracja twierdzenia Pitagorasa.}
Rysunki akceptujemy tylko w formacie PNG. Zdjęcia mogą także być w formacie JPG.
\begin{proof}
Ble, ble.
\end{proof}
W twierdzeniu~\ref{thm:pitagoras} widać, jak można wykorzystać
definicję~\ref{dfn:kat_prosty} do tego, by sformułować je bez potrzeby
stosowania \osiref{Analiza matematyczna}{miary Kąt'a}.
Stwierdzenie
Nie każdy trójkąt jest prosty.
Wniosek
Są trójkąty o bokach długości , , , dla których .
To nie jest cała prawda o trójkątach! Dodatkowo, wiemy, że:
- w każdym trójkącie o bokach , , zachodzi:
- Parser nie mógł rozpoznać (błąd składni): {\displaystyle #;a+b \geq c #;}
- suma kątów w trójkącie jest większa od 90 stopni
- itd.
\subsection{Równania}
\begin{latex}
\end{latex}
daje
\begin{latex}
\begin{equation}
a + b = c
\end{equation}
\end{latex}
daje
\begin{equation}
a + b = c
\end{equation}
\begin{latex}
\begin{align}
a + b &= c\\
c + d + e &= f
\end{align}
\end{latex}
daje
\begin{align}
a + b &= c\\
c + d + e &= f
\end{align}
\subsection{Hiperłącza}
\label{sec:hiper}
\href{http://www.mimuw.edu.pl}{Wydział Matematyki}
\href{wyklad1.html}{Link do podstrony w naszym przedmiocie}
\subsection{Inne informacje}
\label{sec:inne}