Ustalenia odnośnie materiałów źródłowych: Różnice pomiędzy wersjami
Linia 15: | Linia 15: | ||
* notkę bibliograficzną | * notkę bibliograficzną | ||
=== | === Testy === | ||
* W ramach modułu powinny być przewidziane testy zgodne ze standardem General Import Format Template | * W ramach modułu powinny być (o ile to ma sens) przewidziane testy samosprawdzające wiedzę studenta zgodne ze standardem General Import Format Template. | ||
* Do przedmiotu powinny być podane przykładowe testy zaliczeniowe (do oceniania przez prowadzących zajęcia). | * Do przedmiotu powinny być podane przykładowe testy zaliczeniowe (do oceniania przez prowadzących zajęcia). | ||
Wersja z 11:14, 6 cze 2006
Struktura logiczna przygotowywanych materiałów
Materiały składają się z przedmiotów.
Struktura przedmiotu
Przedmiot składa się z 13-15 modułów (wykładów)- preferowana liczba modułów 15. Każdy przedmiot ma stronę tytułową ze swoją nazwą i nazwiskami autorów materiałów.
Każdy moduł ma:
- tytuł
- streszczenie
- spis treści
- sekcje (tematy)
- listę pojęć
- notkę bibliograficzną
Testy
- W ramach modułu powinny być (o ile to ma sens) przewidziane testy samosprawdzające wiedzę studenta zgodne ze standardem General Import Format Template.
- Do przedmiotu powinny być podane przykładowe testy zaliczeniowe (do oceniania przez prowadzących zajęcia).
Przygotowywanie materiałów
Ponieważ standard SCORM nie wspiera bezpośrednio przygotowania odsyłaczy przy przenoszeniu materiałów dydaktycznych, a uznaliśmy za bardzo cenną możliwość umieszczenia w naszych materiałach odsyłaczy także pomiędzy poszczególnymi przedmiotami (roboczo nazwanymi w naszej dyskusji "crossreference"), postanowiliśmy zastosować hybrydowy format naszych materiałów. Ten format pozwala zachować zgodność ze standardem SCORM a jednocześnie pozwala na dowolnie szerokie stosowanie odsyłaczy.
Materiały zewnętrzne
Przyjęte rozwiązanie zakłada, że przygotowywane przez nas materiały dydaktyczne będą składały się z dwu części:
- materiałów właściwych umieszczonych w formacie mediawiki na serwerze, który udostępni UW. Jest to część merytoryczna;
- zgodnego ze standardem SCORM opisu struktury zajęć, w tej części będą się znajdować odsyłacze do właściwych materiałów dydaktycznych. Ponadto ta część będzie zawierać podział na jednostki organizacyjne (mający oczywiście swoje odbicie w części merytorycznej) i testy. Jest to część organizacyjna.
Zalety przyjętego rozwiązania
- zgodność ze standardem SCORM, dzięki czemu każda uczelnia może wgrać część organizacyjną na praktycznie dowolną platformę e-learningową,
- możliwość swobodnego stosowania odsyłączy w obrębie całości przygotowanego materiału dydaktcznego,
- łatwość zarządzania przygotowanymi materiałami (format mediawiki zapewnia kontrolę wersji),
- łatwość uaktualniania materiałów dydaktyczneych, nawet po przekazaniu cześci organizacyjnej użytkownikom (cały czas są dostępne na serwerze).
Uzgodnione wyjściowe formaty materiałów
- mediawiki
- wstawki multimedialne w postaci flash i apletów Javy
- testy w formacie GIFT
Uzgodnione rodzaje "wsadów" i sposób ich konwersji do przyjętego formatu
- prezentacja w formacie PowerPoint + osobne notatki ew. + audio zespół wsparcia technicznego zajmuje się konwersją PowerPointa do flasha a notatek do mediawiki
- dokument Worda - lokalny zespół wsparcia technicznego zajmuje się konwersją Worda do mediawiki
- LaTeX - lokalny zespół wsparcia technicznego zajmuje się konwersją LaTeX do mediawiki
- mediawik
Inne ustalenia
- na wiki będzie stworzona struktura przedmiotów (umożliwiająca ich wpisywanie),
- na wiki zostaną umieszczone sylabusy,
- na wiki zostanie stworzony FAQ dotyczący problemów technicznych pojawiających się przy pracy nad projektem
- koordynator projektu (K. Diks) ustali standard raportowania postępów prac projektu