Analiza matematyczna 1/Ćwiczenia 6: Szeregi liczbowe: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 172: | Linia 172: | ||
+ | + | ||
\bigg(\frac{1}{2}-\frac{1}{3}\bigg) | \bigg(\frac{1}{2}-\frac{1}{3}\bigg) | ||
+ | +</math></center> | ||
<center><math> | |||
\bigg(\frac{1}{3}-\frac{1}{4}\bigg) | \bigg(\frac{1}{3}-\frac{1}{4}\bigg) | ||
+\ldots+ | +\ldots+ |
Wersja z 18:22, 7 sie 2006
6. Szeregi liczbowe
Ćwiczenie 6.1.
Zbadać zbieżność następujących szeregów liczbowych:
(1)
(2)
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 6.2.
Zbadać zbieżność następujących szeregów liczbowych:
(1)
(2)
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie 6.3.
Obliczyć sumę następujących szeregów liczbowych:
(1)
(2)
(3)
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie [Uzupelnij]
Zbadać zbieżność następujących szeregów liczbowych:
(1)
(2)
{black}
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie [Uzupelnij]
Zbadać zbieżność następujących szeregów liczbowych:
(1)
(2)
{black}
Wskazówka
Rozwiązanie
Ćwiczenie [Uzupelnij]
Niech będzie szeregiem o wyrazach dodatnich.
(1)
Udowodnić, że jeśli szereg jest zbieżny,
to także szereg jest zbieżny.
(2) Pokazać, że nie zachodzi implikacja odwrotna w
powyższym stwierdzeniu.
{black}
Wskazówka
Rozwiązanie