Grafika komputerowa i wizualizacja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Daniel-PW (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Daniel-PW (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 36: Linia 36:
* [[GKIW Moduł 1 - Wprowadzenie do grafiki komputerowej| Moduł 1 - Wprowadzenie do grafiki komputerowej]]
* [[GKIW Moduł 1 - Wprowadzenie do grafiki komputerowej| Moduł 1 - Wprowadzenie do grafiki komputerowej]]
* [[GKIW Moduł 2 - Światło i barwa w grafice komputerowej| Moduł 2 - Światło i barwa w grafice komputerowej]]
* [[GKIW Moduł 2 - Światło i barwa w grafice komputerowej| Moduł 2 - Światło i barwa w grafice komputerowej]]
* [[GKIW Moduł 3| Moduł 3 - Podstawowe operacje rastrowe]]
* [[GKIW Moduł 3 - Podstawowe operacje rastrowe| Moduł 3 - Podstawowe operacje rastrowe]]
* [[GKIW Moduł 4| Moduł 4 - Przekształcenia geometryczne]]
* [[GKIW Moduł 4| Moduł 4 - Przekształcenia geometryczne]]
* [[GKIW Moduł 5| Moduł 5 - Reprezentacja przestrzeni trójwymiarowej na płaszczyźnie]]
* [[GKIW Moduł 5| Moduł 5 - Reprezentacja przestrzeni trójwymiarowej na płaszczyźnie]]

Wersja z 14:27, 6 lut 2007

Forma zajęć

Wykład (15 godzin) + projekt (15 godzin)

Opis

Celem zajęć jest przedstawienie podstawowych zagadnień, możliwości realizacyjnych i tendencji rozwojowych grafiki komputerowej a także zapoznanie z podstawowymi problemami grafiki oraz metodami i algorytmami stosowanymi do ich rozwiązywania. Zadanie projektowe w ramach laboratorium pozwala nabyć praktyczne umiejętności w rozwiązywaniu problemów graficznych.

Sylabus

Autor

  • Dariusz Sawicki — Politechnika Warszawska

Wymagania wstępne

  • Algorytmy i struktury danych

Zawartość

  • Historia i zastosowania grafiki komputerowej. Grafika rastrowa i wektorowa. Sprzęt dla potrzeb grafiki komputerowej.
  • Podstawowe operacje rastrowe.
  • Współrzędne jednorodne. Opis macierzowy przekształceń dwuwymiarowych i trójwymiarowych.
  • Reprezentacja przestrzeni trójwymiarowej na płaszczyźnie. Rzutowanie, kamera i wirtualne studio.
  • Modelowanie brył. Modelowanie krzywych i powierzchni.
  • Eliminacja elementów zasłoniętych.
  • Światło i barwa w grafice komputerowej.
  • Modelowanie oświetlenia. Cieniowanie.
  • Oświetlenie globalne. Dążenie do realizmu w grafice komputerowej.

Literatura

  • P. Shirley, Fundamentals of Computer Graphics, sec. ed. A K Peters, 2005
  • J.D. Foley, A. van Dam, St.K.Feiner, J.F. Hughes, Computer Graphics, Principles and Practice, Addison-Wesley Publ.Co.1996
  • D. Hearn, P. Baker, Computer Graphics, Prentice Hall 1997
  • J. Zabrodzki i inni, Grafika komputerowa, metody i narzędzia, WNT 1994
  • M. Jankowski, Elementy grafiki komputerowej, WNT 1990

Moduły