Programowanie funkcyjne/Wytyczne: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
<p align="justify"> | <p align="justify"> | ||
Kolejnym wykładom towarzyszą strony z materiałami do ćwiczeń. | Kolejnym wykładom towarzyszą strony z materiałami do ćwiczeń i laboratoriów. | ||
Na stronach tych znajdują się zadania podzielone na "prace domowe" i " | Na stronach tych znajdują się zadania podzielone na "prace domowe", "ćwiczenia" i "laboratorium". | ||
"Prace domowe" to dwa-trzy proste zadania sprawdzające zrozumienie wykładu. | |||
"Ćwiczenia" zawierają zadania bardziej pasujące do samodzielnego wykonania na ćwiczeniach (tablicowych), | |||
a "laboratorium" zawiera zadania bardziej pasujące do samodzielnego rozwiązania przy komputerze. | |||
Faktyczny sposób wykorzystania tych zadań zależy od formuły studiów. | |||
</p> | |||
<p align="justify"> | |||
W przypadku studiów internetowych, prace domowe stanowią propozycje zadań, | W przypadku studiów internetowych, prace domowe stanowią propozycje zadań, | ||
jakie studenci mają rozwiązywać regularnie, a rozwiązania przesyłać do | jakie studenci mają rozwiązywać regularnie, a rozwiązania przesyłać do | ||
oceny prowadzącemu zajęcia. | oceny prowadzącemu zajęcia. | ||
Zadania umieszczone jako "ćwiczenia" mają charakter uzupełniający. | Zadania umieszczone jako "ćwiczenia" i "laboratorium" mają charakter uzupełniający. | ||
</p> | |||
<p align="justify"> | |||
W przypadku studiów stacjonarnych "prace domowe" nadają się do wykorzystania na koniec wykładu. | |||
Jeżeli wykładom towarzyszą zarówno ćwiczenia, jak i laboratoria, to dział "ćwiczenia" zawiera propozycje zadań na ćwiczenia, | |||
a dział "laboratoria" zawiera propozycje zadań na laboratoria. | |||
Jeżeli wykładom towarzyszy tylko jeden rodzaj zajęć, ćwiczenia albo laboratoria, to można na nich wykorzystywać zadania z | |||
obu tych działów. | |||
</p> | </p> | ||
<p align="justify"> | <p align="justify"> | ||
Propozycji zadań jest często więcej, niż można rozwiązać w trakcie standardowych 90 minut. | |||
Wybór zadań pozostawiamy w prowadzącym zajęcia. | Wybór zadań pozostawiamy w prowadzącym zajęcia. | ||
</p> | </p> | ||
<p align="justify"> | <p align="justify"> | ||
Proponujemy, aby mniej więcej w połowie | Proponujemy, aby mniej więcej w połowie cyklu dydaktycznego, gdy studenci poznają już | ||
podstawy Ocamla oraz podstawowe techniki programowania funkcyjnego, | podstawy Ocamla oraz podstawowe techniki programowania funkcyjnego, | ||
zaprzestać | zaprzestać rozwiązywania zadań na laboratoriach, na rzecz większego programu zaliczeniowego. | ||
Najlepiej, aby program zaliczeniowy wykorzystywał któryś z mechanizmów charakterystyczny dla | Najlepiej, aby program zaliczeniowy wykorzystywał któryś z mechanizmów charakterystyczny dla | ||
programowania funkcyjnego, np. procedury wyższych rzędów, funktory czy strumienie. | programowania funkcyjnego, np. procedury wyższych rzędów, funktory, odraczanie (uleniwianie) obliczeń czy strumienie. | ||
</p> | </p> |
Wersja z 09:32, 18 paź 2006
Kolejnym wykładom towarzyszą strony z materiałami do ćwiczeń i laboratoriów. Na stronach tych znajdują się zadania podzielone na "prace domowe", "ćwiczenia" i "laboratorium". "Prace domowe" to dwa-trzy proste zadania sprawdzające zrozumienie wykładu. "Ćwiczenia" zawierają zadania bardziej pasujące do samodzielnego wykonania na ćwiczeniach (tablicowych), a "laboratorium" zawiera zadania bardziej pasujące do samodzielnego rozwiązania przy komputerze. Faktyczny sposób wykorzystania tych zadań zależy od formuły studiów.
W przypadku studiów internetowych, prace domowe stanowią propozycje zadań, jakie studenci mają rozwiązywać regularnie, a rozwiązania przesyłać do oceny prowadzącemu zajęcia. Zadania umieszczone jako "ćwiczenia" i "laboratorium" mają charakter uzupełniający.
W przypadku studiów stacjonarnych "prace domowe" nadają się do wykorzystania na koniec wykładu. Jeżeli wykładom towarzyszą zarówno ćwiczenia, jak i laboratoria, to dział "ćwiczenia" zawiera propozycje zadań na ćwiczenia, a dział "laboratoria" zawiera propozycje zadań na laboratoria. Jeżeli wykładom towarzyszy tylko jeden rodzaj zajęć, ćwiczenia albo laboratoria, to można na nich wykorzystywać zadania z obu tych działów.
Propozycji zadań jest często więcej, niż można rozwiązać w trakcie standardowych 90 minut. Wybór zadań pozostawiamy w prowadzącym zajęcia.
Proponujemy, aby mniej więcej w połowie cyklu dydaktycznego, gdy studenci poznają już podstawy Ocamla oraz podstawowe techniki programowania funkcyjnego, zaprzestać rozwiązywania zadań na laboratoriach, na rzecz większego programu zaliczeniowego. Najlepiej, aby program zaliczeniowy wykorzystywał któryś z mechanizmów charakterystyczny dla programowania funkcyjnego, np. procedury wyższych rzędów, funktory, odraczanie (uleniwianie) obliczeń czy strumienie.