PO Wstęp do Javy - ćwiczenia: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 23: | Linia 23: | ||
w jednym pakiecie). Jeden plik ma zawierać definicję klasy Osoba (z imieniem | w jednym pakiecie). Jeden plik ma zawierać definicję klasy Osoba (z imieniem | ||
i nazwiskiem oraz metodami pozwalającymi na odczytywanie i zapisywanie tych | i nazwiskiem oraz metodami pozwalającymi na odczytywanie i zapisywanie tych | ||
atrybutów oraz | atrybutów oraz konstruktorem), drugi ma wczytać od użytkownika dane 10 osób, | ||
zapamiętać je w tablicy osób, a następnie wypisać w odwrotnej kolejności. | |||
Wersja trudniejsza: program czyta dane, aż użytkownik poda puste nazwisko. | Wersja trudniejsza: program czyta dane, aż użytkownik poda puste nazwisko. | ||
Tablica | Tablica początkowo ma np. 10 elementów, ale w trakcie działania programu | ||
należy ją wymieniać w miarę potrzeby na większą (za każdym razem | należy ją wymieniać w miarę potrzeby na większą (za każdym razem | ||
dwukrotnie zwiększając jej pojemność). Oczywiście nie można przy tym | dwukrotnie zwiększając jej pojemność). Oczywiście nie można przy tym | ||
zgubić dotychczasowej zawartości. | zgubić dotychczasowej zawartości. |
Wersja z 01:35, 2 paź 2006
Przedmiot Programowanie obiektowe
Ćwiczenia do wstępnego wykładu o Javie
Ogladaj wskazówki i rozwiązania __SHOWALL__
Ukryj wskazówki i rozwiązania __HIDEALL__
Zad 1.
Skompiluj i uruchom na swoim komputerze program Hello World.
Zad 2.
Napisz program wypisujący na ekran wszystkie argumenty z wiersza polecenia.
Zad 3.
Napisz program składający się z dwu klas, umieszczonych w dwu plikach (ale w jednym pakiecie). Jeden plik ma zawierać definicję klasy Osoba (z imieniem i nazwiskiem oraz metodami pozwalającymi na odczytywanie i zapisywanie tych atrybutów oraz konstruktorem), drugi ma wczytać od użytkownika dane 10 osób, zapamiętać je w tablicy osób, a następnie wypisać w odwrotnej kolejności.
Wersja trudniejsza: program czyta dane, aż użytkownik poda puste nazwisko. Tablica początkowo ma np. 10 elementów, ale w trakcie działania programu należy ją wymieniać w miarę potrzeby na większą (za każdym razem dwukrotnie zwiększając jej pojemność). Oczywiście nie można przy tym zgubić dotychczasowej zawartości.