Programowanie obiektowe: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
m →Autorzy |
|||
Linia 34: | Linia 34: | ||
=== Literatura === | === Literatura === | ||
# | # J . Gosling, B. Joy, G. Steele, G. Bracha, ''Java Language Specification'', Addison-Wesley Professional, wydanie 3, 2005. | ||
# | # G. Booch, J. Rumbaugh, I. Jacobson, ''UML przewodnik użytkownika'', Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2002. | ||
# | # E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides, ''Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku'', Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2005. | ||
# ''Applying UML and Patterns'' | # C. Larman, ''Applying UML and Patterns'', Prentice Hall, wydanie 3, 2005. | ||
# ''Thinking in Java'' | # B. Eckel, ''Thinking in Java'', Prentice Hall, wydanie 4, 2006. | ||
== Moduły == | == Moduły == |
Wersja z 13:28, 27 wrz 2006
Forma zajęć
Wykład (30 godzin) + laboratorium (30 godzin)
Opis
Przedstawienie podstawowych pojęć i zagadnień występujących w programowaniu obiektowym. W ramach wykładu wprowadzone są pojęcia klasy i obiektu oraz zagadnienia związane z kapsułkowaniem, dziedziczeniem i polimorfizmem. Omówione są podstawy projektowania obiektowego. Wprowadzone są formalizmy do zapisywania projektów i programów obiektowych. W ramach laboratorium studenci mają pisać szereg małych programów ilustrujących kolejne zagadnienia przedstawiane na wykładzie oraz opisywać swoje rozwiązania w przyjętej notacji projektowej.
Sylabus
Autorzy
- Janusz Jabłonowski — Uniwersytet Warszawski
- Jacek Sroka — Uniwersytet Warszawski
Wymagania wstępne
- Wstęp do programowania
- Metody programowania
Zawartość
- Obiektowe modelowanie dziedziny
- Wprowadzenie do programowania obiektowego
- Podstawy programowania obiektowego w Javie
- Ochrona danych, kapsułkowanie
- Wprowadzenie do UMLa
- Tworzenie, inicjalizacja i niszczenie obiektów
- Dziedziczenie i polimorfizm
- Interfejsy
- Wyjątki
- Typy uogólnione i kolekcje
- Strumienie, serializacja
- Wzorce projektowe
- Graficzny interfejs użytkownika
Literatura
- J . Gosling, B. Joy, G. Steele, G. Bracha, Java Language Specification, Addison-Wesley Professional, wydanie 3, 2005.
- G. Booch, J. Rumbaugh, I. Jacobson, UML przewodnik użytkownika, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2002.
- E. Gamma, R. Helm, R. Johnson, J. Vlissides, Wzorce projektowe. Elementy oprogramowania obiektowego wielokrotnego użytku, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2005.
- C. Larman, Applying UML and Patterns, Prentice Hall, wydanie 3, 2005.
- B. Eckel, Thinking in Java, Prentice Hall, wydanie 4, 2006.
Moduły
- Obiektowe modelowanie dziedziny (Ćwiczenia)
- Wprowadzenie do programowania obiektowego (Ćwiczenia)
- Wstęp do Javy (Ćwiczenia)
- Klasy i kapsułkowanie (Ćwiczenia)
- Dziedziczenie i interfejsy (Ćwiczenia)
- Wyjątki (Ćwiczenia)
- Wyjątki c.d. (Ćwiczenia)
- Typy uogólnione (Ćwiczenia)
- Kolekcje - wstęp (Ćwiczenia)
- Kolekcje - przegląd (Ćwiczenia)
- Strumienie (Ćwiczenia)
- Serializacja (Ćwiczenia)
- Przykładowe wzorce projektowe (Ćwiczenia)
- Graficzny interfejs użytkownika (Ćwiczenia)
- Mechanizmy refleksji (Ćwiczenia)