MO Moduł 1: Różnice pomiędzy wersjami
Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
| Linia 91: | Linia 91: | ||
|width="500px" valign="top"|[[Grafika:MO_M1_Slajd15.png|thumb|500px]] | |width="500px" valign="top"|[[Grafika:MO_M1_Slajd15.png|thumb|500px]] | ||
|valign="top"|We wzorze określającym zysk: | |valign="top"|We wzorze określającym zysk: | ||
<math>p^u_j</math> – cena jednostki j-tej benzyny w kontrakcie, | <math>p^u_j</math> – cena jednostki ''j''-tej benzyny w kontrakcie, | ||
<math>p^v_j</math> – cena jednostki j-tej benzyny w wolnej sprzedaży, | <math>p^v_j</math> – cena jednostki ''j''-tej benzyny w wolnej sprzedaży, | ||
<math>p^z_i</math> – cena jednostki i-tego komponentu w wolnej sprzedaży, | <math>p^z_i</math> – cena jednostki ''i''-tego komponentu w wolnej sprzedaży, | ||
<math>c^s_i</math> – koszt wytworzenia jednostki komponentu i, | <math>c^s_i</math> – koszt wytworzenia jednostki komponentu ''i'', | ||
<math>c^b_i</math> – koszty komponowania przeliczone na jednostkę komponentu i. | <math>c^b_i</math> – koszty komponowania przeliczone na jednostkę komponentu ''i''. | ||
|} | |} | ||
| Linia 299: | Linia 299: | ||
|width="500px" valign="top"|[[Grafika:MO_M1_Slajd48.png|thumb|500px]] | |width="500px" valign="top"|[[Grafika:MO_M1_Slajd48.png|thumb|500px]] | ||
|valign="top"|Przypadku | |valign="top"|Przypadku | ||
<math>x_i^ | <math>x_i^- = -\infty albo x_i^+ = \infty</math>, | ||
nie wykluczamy | nie wykluczamy | ||
| Linia 519: | Linia 519: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|width="500px" valign="top"|[[Grafika:MO_M1_Slajd84.png|thumb|500px]] | |width="500px" valign="top"|[[Grafika:MO_M1_Slajd84.png|thumb|500px]] | ||
|valign="top"|Jest to funkcja <math>n\cdot m + n +n\cdot m = n(2m + 1)</math> zmiennych. Przy czterech miejscach lokalizacji, n = 4, i dwudziestu pięciu odbiorcach, m = 25, daje to 204 zmienne. W porównaniu do zadań optymalizacji, które naprawdę są rozwiązywane przy wspomaganiu decyzji podejmowanych przez menedżerów różnych korporacji, gdzie zmiennych potrafi być kilkanaście tysięcy (np. dlatego bo trzeba uwzględnić różne produkty a także różne ich rodzaje), jest to niewiele. | |valign="top"|Jest to funkcja <math>n\cdot m + n +n\cdot m = n(2m + 1)</math> zmiennych. Przy czterech miejscach lokalizacji, ''n'' = 4, i dwudziestu pięciu odbiorcach, ''m'' = 25, daje to 204 zmienne. W porównaniu do zadań optymalizacji, które naprawdę są rozwiązywane przy wspomaganiu decyzji podejmowanych przez menedżerów różnych korporacji, gdzie zmiennych potrafi być kilkanaście tysięcy (np. dlatego bo trzeba uwzględnić różne produkty a także różne ich rodzaje), jest to niewiele. | ||
|} | |} | ||
---- | ---- | ||
| Linia 525: | Linia 525: | ||
{| border="0" cellpadding="4" width="100%" | {| border="0" cellpadding="4" width="100%" | ||
|width="500px" valign="top"|[[Grafika:MO_M1_Slajd85.png|thumb|500px]] | |width="500px" valign="top"|[[Grafika:MO_M1_Slajd85.png|thumb|500px]] | ||
|valign="top"|Ograniczenia (85.C) mogliśmy zapisać w takiej postaci, bo jeżeli w miejscu i nie zostanie wybudowana nowa fabryka to, <math>y_i = 0</math>, zatem na mocy (85.A) i (85.B), dla każdego j wielkość przewozu <math>x_i_j = 0</math>. | |valign="top"|Ograniczenia (85.C) mogliśmy zapisać w takiej postaci, bo jeżeli w miejscu i nie zostanie wybudowana nowa fabryka to, <math>y_i = 0</math>, zatem na mocy (85.A) i (85.B), dla każdego ''j'' wielkość przewozu <math>x_i_j = 0</math>. | ||
|} | |} | ||
---- | ---- | ||
Wersja z 13:23, 3 paź 2006
| Współczynniki i można traktować dla benzyn np. jako liczbę oktanową. |
| Zatem do oceny “odległości od zera” uchybu możemy posłużyć się całką z modułu uchybu (32.A), albo całką z kwadratu uchybu (32.B). |
| Przypadku
, nie wykluczamy |
| Niepodzielny produkt to np. lodówka, lub lokówka, ale także paleta z kubeczkami jogurtu. |
| Ograniczenia (85.C) mogliśmy zapisać w takiej postaci, bo jeżeli w miejscu i nie zostanie wybudowana nowa fabryka to, , zatem na mocy (85.A) i (85.B), dla każdego j wielkość przewozu . |
| Są to związki logiczne a nie nierówności. Nie pasują zatem do przyjętego sposobu określania zbioru dopuszczalnego! |
| Przez Z oznaczono zbiór liczb całkowitych tj. zbiór {...,–1,0,1,2,...}. |




























































































