Matematyka dyskretna 1/Test 1: Indukcja: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
<quiz>Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu:
<wrongoption> <math>\displaystyle n\geq 2^{\cceil{\log_2 n}} </math> , </wrongoption>
<rightoption> <math>\displaystyle n\leq 2^{\cceil{\log_2 n}} </math> , </rightoption>
<rightoption> <math>\displaystyle \cceil{\log_2 \cceil{n/2}}=\cceil{\log_2 \brackets{n/2}} </math> , </rightoption>
<wrongoption> <math>\displaystyle \ffloor{\log_2 \cceil{n/2}}=\ffloor{\log_2 \brackets{n/2}} </math> . </wrongoption>
</quiz>


<quiz>Dowolny niepusty podzbiór  <math>\displaystyle S\subseteq \N </math>  zbioru liczb naturalnych
<wrongoption>ma w sobie liczbę największą</wrongoption>
<rightoption>ma w sobie liczbę najmniejszą</rightoption>
<wrongoption>ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą</wrongoption>
<wrongoption>ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej</wrongoption>
</quiz>
<quiz>Zbiór  <math>\displaystyle S\subseteq\N </math>  jest taki, że jeśli  <math>\displaystyle s\in S </math>  to  <math>\displaystyle s+1\in S </math> .
Jeśli  <math>\displaystyle 9\in S </math> , to:
<wrongoption> <math>\displaystyle S=\N </math> </wrongoption>
<wrongoption> <math>\displaystyle S=\N\setminus\set{0,1,2,3,4,5,6,7,8} </math> </wrongoption>
<wrongoption> <math>\displaystyle S\subseteq\N\setminus\set{0,1,2,3,4,5,6,7,8} </math> </wrongoption>
<rightoption> <math>\displaystyle S\supseteq\N\setminus\set{0,1,2,3,4,5,6,7,8} </math> </rightoption>
</quiz>
<quiz>Zbiór  <math>\displaystyle S\subseteq\N </math>  jest taki, że jeśli  <math>\displaystyle a,b\in S </math> ,
to  <math>\displaystyle a+b\in S </math>  oraz  <math>\displaystyle a+b+1\not\in S </math> .
Jeśli  <math>\displaystyle 0,2 \in S </math> , to:
<wrongoption> <math>\displaystyle S=\N </math> </wrongoption>
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle S </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste</rightoption>
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle S </math>  jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste</rightoption>
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle S </math>  jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste</rightoption>
</quiz>
<quiz>Ostatnią cyfrą liczby  <math>\displaystyle 3^{3^n} </math>  jest:
<wrongoption>zawsze  <math>\displaystyle 3 </math> </wrongoption>
<rightoption>zawsze  <math>\displaystyle 3 </math>  lub  <math>\displaystyle 7 </math> </rightoption>
<wrongoption>zawsze  <math>\displaystyle 7 </math> </wrongoption>
<wrongoption>jakakolwiek z cyfr  <math>\displaystyle 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 </math> </wrongoption>
</quiz>
<quiz>
Jeśli <math>\displaystyle Z \subseteq N </math> jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,
który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru <math>\displaystyle N</math> 
postaci <math>\displaystyle \set{0,\ldots,k-1}</math> zawiera również kolejną liczbę  <math>\displaystyle k </math> , to wtedy
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem</rightoption>
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne</rightoption>
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych</rightoption>
<wrongoption>zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  jest pusty</wrongoption>
</quiz>
<quiz>Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia,
że nikt z nikim się nie lubił.
Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił,
że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni,
to nie powinno być problemu,
aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi,
będącymi w klasie.
Drugi z nich zauważył jednak,
że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma.
Czy klasa jest w stanie się pogodzić?
<wrongoption>klasa na pewno się nie pogodzi</wrongoption>
<rightoption>klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia</rightoption>
<rightoption>jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić</rightoption>
<rightoption>jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby,
przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone,
to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić</rightoption>
</quiz>
<quiz>Jeśli  <math>\displaystyle S\subseteq\N </math> , to:
<wrongoption>zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element największy</wrongoption>
<wrongoption>zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element najmniejszy</wrongoption>
<wrongoption>zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element największy, o ile  <math>\displaystyle S </math>  jest niepusty</wrongoption>
<rightoption>zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element najmniejszy, o ile  <math>\displaystyle S </math>  jest niepusty</rightoption>
</quiz>

Wersja z 19:58, 17 wrz 2006