Test GR3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 84: Linia 84:
::  
::  
    
    
Jeśli <math>\displaystyle Z \subseteq \mathbb{N} </math>  jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,  
Jeśli <math>\displaystyle Z \subseteq \mathbb{N} </math>  jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,  
który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru  <math>\displaystyle \mathbb{N} </math>   
który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru  <math>\displaystyle \mathbb{N} </math>   
postaci <math>\displaystyle \left\lbrace 0,\ldots,k-1 \right\rbrace </math> zawiera również kolejną liczbę  <math>\displaystyle k </math> , to wtedy  
postaci <math>\displaystyle \left\lbrace 0,\ldots,k-1 \right\rbrace </math> zawiera również kolejną liczbę  <math>\displaystyle k </math>, to wtedy  


:; zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem
zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem
::


:; zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne
zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne
::


:; zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych
zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych
::


:; zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  jest pusty
zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  jest pusty
:: 
</quiz>
 
; Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia,
że nikt z nikim się nie lubił.
Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił,
że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni,
to nie powinno być problemu,
aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi,
będącymi w klasie.
Drugi z nich zauważył jednak,
że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma.
Czy klasa jest w stanie się pogodzić?


:; klasa na pewno się nie pogodzi
::


:; klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia
<quiz> 
::
Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia, że nikt z nikim się nie lubił. Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił, że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni, to nie powinno być problemu, aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi, będącymi w klasie. Drugi z nich zauważył jednak, że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma. Czy klasa jest w stanie się pogodzić?


:; jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
klasa na pewno się nie pogodzi
::


:; jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby,  
klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia
 
jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
 
jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby,  
przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone,  
przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone,  
to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
::
</quiz>
 
 
; Jeśli  <math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N} </math> , to:
:   
<quiz> 
Jeśli  <math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N} </math> , to:
   
   
:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element największy
zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element największy
::
   
   
:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element najmniejszy
zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element najmniejszy
::
   
   
:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element największy, o ile  <math>\displaystyle S </math>  jest niepusty
zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element największy, o ile  <math>\displaystyle S </math>  jest niepusty
::
   
   
:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element najmniejszy, o ile  <math>\displaystyle S </math>  jest niepusty
zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element najmniejszy, o ile  <math>\displaystyle S </math>  jest niepusty
::
</quiz>

Wersja z 18:15, 14 wrz 2006

--- przykładowo jak zrobić pierwsze pytanie z pierwszego modułu ---

Dowolna kategoria składa się ze zbioru obiektów i zbioru morfizmów, które spełniają odpowiednie aksjomaty dotyczące złożenia, identyczności, dziedzin i kodziedzin morfizmów.

Prawda

Fałsz



Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu:


n2log2n,

n2log2n,

log2n/2=log2(n/2),

log2n/2=log2(n/2) .


Dowolny niepusty podzbiór S zbioru liczb naturalnych


ma w sobie liczbę największą

ma w sobie liczbę najmniejszą

ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą

ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej


Zbiór S jest taki, że jeśli sS to s+1S . Jeśli 9S , to:

S=

S={0,1,2,3,4,5,6,7,8}

S{0,1,2,3,4,5,6,7,8}

S{0,1,2,3,4,5,6,7,8}

Zbiór S jest taki, że jeśli a,bS ,

to a+bS oraz a+b+1∉S . Jeśli 0,2S , to:

S=
zbiór S zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste
zbiór S jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste
zbiór S jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste
Ostatnią cyfrą liczby 33n jest
zawsze 3
zawsze 3 lub 7
zawsze 7
jakakolwiek z cyfr 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9

Jeśli Z jest jakimś zbiorem liczb naturalnych, który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru postaci {0,,k1} zawiera również kolejną liczbę k, to wtedy

zbiór Z zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem

zbiór Z zawiera wszystkie liczby naturalne

zbiór Z zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych

zbiór Z jest pusty </quiz>


Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia, że nikt z nikim się nie lubił. Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił, że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni, to nie powinno być problemu, aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi, będącymi w klasie. Drugi z nich zauważył jednak, że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma. Czy klasa jest w stanie się pogodzić?

klasa na pewno się nie pogodzi

klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia

jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić

jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby, przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić


Jeśli S , to:

zbiór S ma element największy

zbiór S ma element najmniejszy

zbiór S ma element największy, o ile S jest niepusty

zbiór S ma element najmniejszy, o ile S jest niepusty