Test GR3: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 84: | Linia 84: | ||
:: | :: | ||
Jeśli <math>\displaystyle Z \subseteq \mathbb{N} </math> jest jakimś zbiorem liczb naturalnych, | |||
który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru <math>\displaystyle \mathbb{N} </math> | który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru <math>\displaystyle \mathbb{N} </math> | ||
postaci | postaci <math>\displaystyle \left\lbrace 0,\ldots,k-1 \right\rbrace </math> zawiera również kolejną liczbę <math>\displaystyle k </math>, to wtedy | ||
zbiór <math>\displaystyle Z </math> zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem | |||
zbiór <math>\displaystyle Z </math> zawiera wszystkie liczby naturalne | |||
zbiór <math>\displaystyle Z </math> zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych | |||
zbiór <math>\displaystyle Z </math> jest pusty | |||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia, że nikt z nikim się nie lubił. Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił, że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni, to nie powinno być problemu, aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi, będącymi w klasie. Drugi z nich zauważył jednak, że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma. Czy klasa jest w stanie się pogodzić? | |||
klasa na pewno się nie pogodzi | |||
klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia | |||
jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić | |||
jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby, | |||
przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone, | przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone, | ||
to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić | to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić | ||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Jeśli <math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N} </math> , to: | |||
zbiór <math>\displaystyle S </math> ma element największy | |||
zbiór <math>\displaystyle S </math> ma element najmniejszy | |||
zbiór <math>\displaystyle S </math> ma element największy, o ile <math>\displaystyle S </math> jest niepusty | |||
zbiór <math>\displaystyle S </math> ma element najmniejszy, o ile <math>\displaystyle S </math> jest niepusty | |||
</quiz> |
Wersja z 18:15, 14 wrz 2006
--- przykładowo jak zrobić pierwsze pytanie z pierwszego modułu ---
Dowolna kategoria składa się ze zbioru obiektów i zbioru morfizmów, które spełniają odpowiednie aksjomaty dotyczące złożenia, identyczności, dziedzin i kodziedzin morfizmów.
Prawda
Fałsz
Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu:
,
,
,
.
Dowolny niepusty podzbiór zbioru liczb naturalnych
ma w sobie liczbę największą
ma w sobie liczbę najmniejszą
ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą
ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej
Zbiór jest taki, że jeśli to .
Jeśli , to:
- Zbiór jest taki, że jeśli ,
to oraz . Jeśli , to:
- zbiór zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste
- zbiór jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste
- zbiór jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste
- Ostatnią cyfrą liczby jest
- zawsze
- zawsze lub
- zawsze
- jakakolwiek z cyfr
Jeśli jest jakimś zbiorem liczb naturalnych, który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru postaci zawiera również kolejną liczbę , to wtedy
zbiór zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem
zbiór zawiera wszystkie liczby naturalne
zbiór zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych
zbiór jest pusty </quiz>
Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia, że nikt z nikim się nie lubił. Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił, że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni, to nie powinno być problemu, aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi, będącymi w klasie. Drugi z nich zauważył jednak, że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma. Czy klasa jest w stanie się pogodzić?
klasa na pewno się nie pogodzi
klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia
jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby, przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
Jeśli , to:
zbiór ma element największy
zbiór ma element najmniejszy
zbiór ma element największy, o ile jest niepusty
zbiór ma element najmniejszy, o ile jest niepusty