Test GR3: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
</quiz> | </quiz> | ||
--------------------------------------------------------------------- | --------------------------------------------------------------------- | ||
<quiz> | |||
Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu: | |||
<math>\displaystyle n\geq 2^{\left\lceil \log_2 n \right\rceil} </math>, | |||
<math>\displaystyle n\leq 2^{\left\lceil \log_2 n \right\rceil} </math>, | |||
<math>\displaystyle \left\lceil \log_2 \left\lceil n/2 \right\rceil \right\rceil=\left\lceil \log_2 \left( n/2 \right) \right\rceil </math>, | |||
<math>\displaystyle \left\lfloor \log_2 \left\lceil n/2 \right\rceil \right\rfloor=\left\lfloor \log_2 \left( n/2 \right) \right\rfloor </math> . | |||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Dowolny niepusty podzbiór <math>\displaystyle S\subseteq \mathbb{N} </math> zbioru liczb naturalnych | |||
ma w sobie liczbę największą | |||
ma w sobie liczbę najmniejszą | |||
ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą | |||
ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej | |||
</quiz> | |||
<quiz> | |||
Zbiór <math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N} </math> jest taki, że jeśli <math>\displaystyle s\in S </math> to <math>\displaystyle s+1\in S </math> . | |||
Jeśli <math>\displaystyle 9\in S </math> , to: | |||
<math>\displaystyle S=\mathbb{N} </math> | |||
<math>\displaystyle S=\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace </math> | |||
<math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace </math> | |||
<math>\displaystyle S\supseteq\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace </math> | |||
</quiz> | |||
; Zbiór <math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N} </math> jest taki, że jeśli <math>\displaystyle a,b\in S </math> , | |||
to <math>\displaystyle a+b\in S </math> oraz <math>\displaystyle a+b+1\not\in S </math> . | |||
Jeśli <math>\displaystyle 0,2 \in S </math> , to: | |||
: | |||
:; <math>\displaystyle S=\mathbb{N} </math> | |||
:: | |||
:; zbiór <math>\displaystyle S </math> zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste | |||
:: | |||
:; zbiór <math>\displaystyle S </math> jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste | |||
:: | |||
:; zbiór <math>\displaystyle S </math> jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste | |||
:: | |||
; Ostatnią cyfrą liczby <math>\displaystyle 3^{3^n} </math> jest: | |||
: | |||
:; zawsze <math>\displaystyle 3 </math> | |||
:: | |||
:; zawsze <math>\displaystyle 3 </math> lub <math>\displaystyle 7 </math> | |||
:: | |||
:; zawsze <math>\displaystyle 7 </math> | |||
:: | |||
:; jakakolwiek z cyfr <math>\displaystyle 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 </math> | |||
:: | |||
; Jeśli <math>\displaystyle Z \subseteq \mathbb{N} </math> jest jakimś zbiorem liczb naturalnych, | |||
który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru <math>\displaystyle \mathbb{N} </math> | |||
postaci <math>\displaystyle \left\lbrace 0,\ldots,k-1 \right\rbrace </math> zawiera również kolejną liczbę <math>\displaystyle k </math> , to wtedy | |||
: | |||
:; zbiór <math>\displaystyle Z </math> zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem | |||
:: | |||
:; zbiór <math>\displaystyle Z </math> zawiera wszystkie liczby naturalne | |||
:: | |||
:; zbiór <math>\displaystyle Z </math> zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych | |||
:: | |||
:; zbiór <math>\displaystyle Z </math> jest pusty | |||
:: | |||
; Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia, | |||
że nikt z nikim się nie lubił. | |||
Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił, | |||
że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni, | |||
to nie powinno być problemu, | |||
aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi, | |||
będącymi w klasie. | |||
Drugi z nich zauważył jednak, | |||
że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma. | |||
Czy klasa jest w stanie się pogodzić? | |||
: | |||
:; klasa na pewno się nie pogodzi | |||
:: | |||
:; klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia | |||
:: | |||
:; jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić | |||
:: | |||
:; jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby, | |||
przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone, | |||
to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić | |||
:: | |||
; Jeśli <math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N} </math> , to: | |||
: | |||
:; zbiór <math>\displaystyle S </math> ma element największy | |||
:: | |||
:; zbiór <math>\displaystyle S </math> ma element najmniejszy | |||
:: | |||
:; zbiór <math>\displaystyle S </math> ma element największy, o ile <math>\displaystyle S </math> jest niepusty | |||
:: | |||
:; zbiór <math>\displaystyle S </math> ma element najmniejszy, o ile <math>\displaystyle S </math> jest niepusty | |||
:: |
Wersja z 18:10, 14 wrz 2006
--- przykładowo jak zrobić pierwsze pytanie z pierwszego modułu ---
Dowolna kategoria składa się ze zbioru obiektów i zbioru morfizmów, które spełniają odpowiednie aksjomaty dotyczące złożenia, identyczności, dziedzin i kodziedzin morfizmów.
Prawda
Fałsz
Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu:
,
,
,
.
Dowolny niepusty podzbiór zbioru liczb naturalnych
ma w sobie liczbę największą
ma w sobie liczbę najmniejszą
ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą
ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej
Zbiór jest taki, że jeśli to .
Jeśli , to:
- Zbiór jest taki, że jeśli ,
to oraz . Jeśli , to:
- zbiór zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste
- zbiór jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste
- zbiór jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste
- Ostatnią cyfrą liczby jest
- zawsze
- zawsze lub
- zawsze
- jakakolwiek z cyfr
- Jeśli jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,
który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru postaci zawiera również kolejną liczbę , to wtedy
- zbiór zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem
- zbiór zawiera wszystkie liczby naturalne
- zbiór zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych
- zbiór jest pusty
- Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia,
że nikt z nikim się nie lubił. Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił, że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni, to nie powinno być problemu, aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi, będącymi w klasie. Drugi z nich zauważył jednak, że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma. Czy klasa jest w stanie się pogodzić?
- klasa na pewno się nie pogodzi
- klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia
- jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
- jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby,
przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
- Jeśli , to
- zbiór ma element największy
- zbiór ma element najmniejszy
- zbiór ma element największy, o ile jest niepusty
- zbiór ma element najmniejszy, o ile jest niepusty