Test GR3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 9: Linia 9:
</quiz>
</quiz>
---------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
<quiz>
Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu:
 
<math>\displaystyle n\geq 2^{\left\lceil \log_2 n \right\rceil} </math>,
<math>\displaystyle n\leq 2^{\left\lceil \log_2 n \right\rceil} </math>,
<math>\displaystyle \left\lceil \log_2 \left\lceil n/2 \right\rceil \right\rceil=\left\lceil \log_2 \left( n/2 \right) \right\rceil </math>,
<math>\displaystyle \left\lfloor \log_2 \left\lceil n/2 \right\rceil \right\rfloor=\left\lfloor \log_2 \left( n/2 \right) \right\rfloor </math> .
</quiz>
<quiz> 
Dowolny niepusty podzbiór  <math>\displaystyle S\subseteq \mathbb{N} </math>  zbioru liczb naturalnych
 
ma w sobie liczbę największą
ma w sobie liczbę najmniejszą
ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą
ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej
</quiz>
<quiz> 
Zbiór  <math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N} </math>  jest taki, że jeśli  <math>\displaystyle s\in S </math>  to  <math>\displaystyle s+1\in S </math> .
Jeśli  <math>\displaystyle 9\in S </math> , to:
<math>\displaystyle S=\mathbb{N} </math>
<math>\displaystyle S=\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace </math>
<math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace </math>
<math>\displaystyle S\supseteq\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace </math>
</quiz>
 
; Zbiór  <math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N} </math>  jest taki, że jeśli  <math>\displaystyle a,b\in S </math> ,
to  <math>\displaystyle a+b\in S </math>  oraz  <math>\displaystyle a+b+1\not\in S </math> .
Jeśli  <math>\displaystyle 0,2 \in S </math> , to:
:;  <math>\displaystyle S=\mathbb{N} </math>
::
:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste
::
:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste
::
:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste
::
 
; Ostatnią cyfrą liczby  <math>\displaystyle 3^{3^n} </math>  jest:
:; zawsze  <math>\displaystyle 3 </math>
::
:; zawsze  <math>\displaystyle 3 </math>  lub  <math>\displaystyle 7 </math>
::
:; zawsze  <math>\displaystyle 7 </math>
::
:; jakakolwiek z cyfr  <math>\displaystyle 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 </math>
::
 
;  Jeśli  <math>\displaystyle Z \subseteq \mathbb{N} </math>  jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,
który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru  <math>\displaystyle \mathbb{N} </math> 
postaci  <math>\displaystyle \left\lbrace 0,\ldots,k-1 \right\rbrace </math>  zawiera również kolejną liczbę  <math>\displaystyle k </math> , to wtedy
:; zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem
::
:; zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne
::
:; zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych
::
:; zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  jest pusty
:: 
 
; Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia,
że nikt z nikim się nie lubił.
Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił,
że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni,
to nie powinno być problemu,
aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi,
będącymi w klasie.
Drugi z nich zauważył jednak,
że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma.
Czy klasa jest w stanie się pogodzić?
:; klasa na pewno się nie pogodzi
::
:; klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia
::
:; jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
::
:; jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby,
przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone,
to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
::
 
; Jeśli  <math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N} </math> , to:
:   
:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element największy
::
:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element najmniejszy
::
:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element największy, o ile  <math>\displaystyle S </math>  jest niepusty
::
:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element najmniejszy, o ile  <math>\displaystyle S </math>  jest niepusty
::

Wersja z 18:10, 14 wrz 2006

--- przykładowo jak zrobić pierwsze pytanie z pierwszego modułu ---

Dowolna kategoria składa się ze zbioru obiektów i zbioru morfizmów, które spełniają odpowiednie aksjomaty dotyczące złożenia, identyczności, dziedzin i kodziedzin morfizmów.

Prawda

Fałsz



Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu:


n2log2n,

n2log2n,

log2n/2=log2(n/2),

log2n/2=log2(n/2) .


Dowolny niepusty podzbiór S zbioru liczb naturalnych


ma w sobie liczbę największą

ma w sobie liczbę najmniejszą

ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą

ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej


Zbiór S jest taki, że jeśli sS to s+1S . Jeśli 9S , to:

S=

S={0,1,2,3,4,5,6,7,8}

S{0,1,2,3,4,5,6,7,8}

S{0,1,2,3,4,5,6,7,8}

Zbiór S jest taki, że jeśli a,bS ,

to a+bS oraz a+b+1∉S . Jeśli 0,2S , to:

S=
zbiór S zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste
zbiór S jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste
zbiór S jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste
Ostatnią cyfrą liczby 33n jest
zawsze 3
zawsze 3 lub 7
zawsze 7
jakakolwiek z cyfr 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9
Jeśli Z jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,

który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru postaci {0,,k1} zawiera również kolejną liczbę k , to wtedy

zbiór Z zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem
zbiór Z zawiera wszystkie liczby naturalne
zbiór Z zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych
zbiór Z jest pusty
Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia,

że nikt z nikim się nie lubił. Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił, że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni, to nie powinno być problemu, aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi, będącymi w klasie. Drugi z nich zauważył jednak, że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma. Czy klasa jest w stanie się pogodzić?

klasa na pewno się nie pogodzi
klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia
jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby,

przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić

Jeśli S , to
zbiór S ma element największy
zbiór S ma element najmniejszy
zbiór S ma element największy, o ile S jest niepusty
zbiór S ma element najmniejszy, o ile S jest niepusty