Test GR: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 6: Linia 6:
<quiz type="exclusive">
<quiz type="exclusive">
Program może zawierać dwie różne zmienne o tej samej nazwie, gdy są to zmienne:
Program może zawierać dwie różne zmienne o tej samej nazwie, gdy są to zmienne:
  <wrongoption reply="Źle">alokowane dynamicznie</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">alokowane dynamicznie</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">globalne</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">globalne</wrongoption>
  <rightoption reply="Dobrze">lokalne w dwóch różnych blokach</rightoption>
<rightoption reply="Dobrze">lokalne w dwóch różnych blokach</rightoption>
  <wrongoption reply="Źle">lokalne w tym samym bloku</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">lokalne w tym samym bloku</wrongoption>
</quiz>
</quiz>


<quiz type="exclusive">
<quiz type="exclusive">
L-wartością nazywamy:
L-wartością nazywamy:
  <rightoption reply="Dobrze">bieżący adres zmiennej</rightoption>
<rightoption reply="Dobrze">bieżący adres zmiennej</rightoption>
  <wrongoption reply="Źle">wynik wyrażenia arytmetycznego</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">wynik wyrażenia arytmetycznego</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">indeks tablicy</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">indeks tablicy</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">wartość zmiennej po dokonaniu podstawienia</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">wartość zmiennej po dokonaniu podstawienia</wrongoption>
</quiz>
</quiz>


<quiz type="exclusive">
<quiz type="exclusive">
Wiązanie statyczne:
Wiązanie statyczne:
  <wrongoption reply="Źle">może zmienić się w trakcie wykonania programu</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">może zmienić się w trakcie wykonania programu</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">następuje w trakcie wykonania programu</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">następuje w trakcie wykonania programu</wrongoption>
  <rightoption reply="Dobrze">następuje przed wykonaniem programu</rightoption>
<rightoption reply="Dobrze">następuje przed wykonaniem programu</rightoption>
  <wrongoption reply="Źle">odnosi się tylko do zmiennych globalnych</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">odnosi się tylko do zmiennych globalnych</wrongoption>
</quiz>
</quiz>


<quiz type="exclusive">
<quiz type="exclusive">
Wnioskowanie o typie zmiennej jest najczęstsze w językach:
Wnioskowanie o typie zmiennej jest najczęstsze w językach:
  <rightoption reply="Dobrze">funkcyjnych</rightoption>
<rightoption reply="Dobrze">funkcyjnych</rightoption>
  <wrongoption reply="Źle">logicznych</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">logicznych</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">obiektowych</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">obiektowych</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">nie występuje w żadnym przyzwoitym języku</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">nie występuje w żadnym przyzwoitym języku</wrongoption>
</quiz>
</quiz>


<quiz type="exclusive">
<quiz type="exclusive">
Okres życia zmiennej to:
Okres życia zmiennej to:
  <rightoption reply="Dobrze">czas pomiędzy alokacją zmiennej a jej dealokacją</rightoption>
<rightoption reply="Dobrze">czas pomiędzy alokacją zmiennej a jej dealokacją</rightoption>
  <wrongoption reply="Źle">czas od uruchomienia programu do chwili wykonania na tej zmiennej delete, free itp.</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">czas od uruchomienia programu do chwili wykonania na tej zmiennej delete, free itp.</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">obszar kodu pomiędzy deklaracją zmiennej a końcem zawierającego ją bloku</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">obszar kodu pomiędzy deklaracją zmiennej a końcem zawierającego ją bloku</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">czas od pierwszego podstawienia pod tę zmienną do ostatniego jej użycia w programie</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">czas od pierwszego podstawienia pod tę zmienną do ostatniego jej użycia w programie</wrongoption>
</quiz>
</quiz>


<quiz type="exclusive">
<quiz type="exclusive">
Obiekty w Javie są alokowane:
Obiekty w Javie są alokowane:
  <rightoption reply="Dobrze">dynamicznie, na stercie</rightoption>
<rightoption reply="Dobrze">dynamicznie, na stercie</rightoption>
  <wrongoption reply="Źle">dynamicznie, na stosie</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">dynamicznie, na stosie</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">dynamicznie, na stosie lub na stercie (decyzję podejmuje kompilator)</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">dynamicznie, na stosie lub na stercie (decyzję podejmuje kompilator)</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">statycznie</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">statycznie</wrongoption>
</quiz>
</quiz>


<quiz type="exclusive">
<quiz type="exclusive">
Spośród wymienionych tu języków najbliższy silnemu typowaniu jest:
Spośród wymienionych tu języków najbliższy silnemu typowaniu jest:
  <wrongoption reply="Źle">C</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">C</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">C++</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">C++</wrongoption>
  <rightoption reply="Dobrze">C\#</rightoption>
<rightoption reply="Dobrze">C\#</rightoption>
  <wrongoption reply="Źle">PHP</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">PHP</wrongoption>
</quiz>
</quiz>


<quiz type="exclusive">
<quiz type="exclusive">
Silne typowanie bywa ,,osłabiane'' przez:
Silne typowanie bywa ,,osłabiane'' przez:
  <wrongoption reply="Źle">jawne konwersje typów</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">jawne konwersje typów</wrongoption>
  <rightoption reply="Dobrze">niejawne konwersje typów</rightoption>
<rightoption reply="Dobrze">niejawne konwersje typów</rightoption>
  <wrongoption reply="Źle">dynamiczne sprawdzanie zgodności typów</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">dynamiczne sprawdzanie zgodności typów</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">statyczne sprawdzanie zgodności typów</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">statyczne sprawdzanie zgodności typów</wrongoption>
</quiz>
</quiz>


<quiz type="exclusive">
<quiz type="exclusive">
Podtyp to:
Podtyp to:
  <rightoption reply="Dobrze">typ powstały przez ograniczenie zakresu istniejącego typu, zgodny z owym typem</rightoption>
<rightoption reply="Dobrze">typ powstały przez ograniczenie zakresu istniejącego typu, zgodny z owym typem</rightoption>
  <wrongoption reply="Źle">nowy typ oparty na już istniejącym, niezgodny z dotychczasowym</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">nowy typ oparty na już istniejącym, niezgodny z dotychczasowym</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">typ tablicowy, w którym ograniczono zakres indeksów</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">typ tablicowy, w którym ograniczono zakres indeksów</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">jedno z pól unii</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">jedno z pól unii</wrongoption>
</quiz>
</quiz>


Linia 79: Linia 79:
W języku C++ dostęp do przesłoniętej zmiennej nielokalnej można
W języku C++ dostęp do przesłoniętej zmiennej nielokalnej można
uzyskać za pomocą operatora:
uzyskać za pomocą operatora:
  <rightoption reply="Dobrze">\:\: (dwa dwukropki)</rightoption>
<rightoption reply="Dobrze">\:\: (dwa dwukropki)</rightoption>
  <wrongoption reply="Źle">. (kropka)</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">. (kropka)</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">* (gwiazdka)</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">* (gwiazdka)</wrongoption>
  <wrongoption reply="Źle">-> (strzałka)</wrongoption>
<wrongoption reply="Źle">-> (strzałka)</wrongoption>
</quiz>
</quiz>

Wersja z 20:08, 12 wrz 2006


Program może zawierać dwie różne zmienne o tej samej nazwie, gdy są to zmienne:

alokowane dynamicznie

globalne

lokalne w dwóch różnych blokach

lokalne w tym samym bloku

L-wartością nazywamy:

bieżący adres zmiennej

wynik wyrażenia arytmetycznego

indeks tablicy

wartość zmiennej po dokonaniu podstawienia

Wiązanie statyczne:

może zmienić się w trakcie wykonania programu

następuje w trakcie wykonania programu

następuje przed wykonaniem programu

odnosi się tylko do zmiennych globalnych

Wnioskowanie o typie zmiennej jest najczęstsze w językach:

funkcyjnych

logicznych

obiektowych

nie występuje w żadnym przyzwoitym języku

Okres życia zmiennej to:

czas pomiędzy alokacją zmiennej a jej dealokacją

czas od uruchomienia programu do chwili wykonania na tej zmiennej delete, free itp.

obszar kodu pomiędzy deklaracją zmiennej a końcem zawierającego ją bloku

czas od pierwszego podstawienia pod tę zmienną do ostatniego jej użycia w programie

Obiekty w Javie są alokowane:

dynamicznie, na stercie

dynamicznie, na stosie

dynamicznie, na stosie lub na stercie (decyzję podejmuje kompilator)

statycznie

Spośród wymienionych tu języków najbliższy silnemu typowaniu jest:

C

C++

C\#

PHP

Silne typowanie bywa ,,osłabiane przez:

jawne konwersje typów

niejawne konwersje typów

dynamiczne sprawdzanie zgodności typów

statyczne sprawdzanie zgodności typów

Podtyp to:

typ powstały przez ograniczenie zakresu istniejącego typu, zgodny z owym typem

nowy typ oparty na już istniejącym, niezgodny z dotychczasowym

typ tablicowy, w którym ograniczono zakres indeksów

jedno z pól unii

W języku C++ dostęp do przesłoniętej zmiennej nielokalnej można uzyskać za pomocą operatora:

\:\: (dwa dwukropki)

. (kropka)

* (gwiazdka)

-> (strzałka)