Zarządzanie zasobami ludzkimi: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
m Poprawki edytorskie
Linia 1: Linia 1:
==Autor sylabusa==
== Forma zajęć ==
mgr Izabela Stawowa
wykład (30 godzin)


izabela.stawowa@fsp.com.pl
izabela_stawowa@wp.pl
istawowa@okno.pw.edu.pl
==Nazwa zajęć==
'''Zarządzanie Zasobami Ludzkimi'''
==Typ zajęć==
wykład (30 godz.)
==Opis==
==Opis==
Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu, student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.  
Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu, student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.  
==Wymagania wstępne==
 
brak
==Sylabus==
==Powiązania z innymi przedmiotami==
 
=== Autor ===
*Izabela Stawowa
 
=== Wymagania wstępne ===
Podstawy Zarządzania
Podstawy Zarządzania
==Sylabus==
 
=== Zawartość ===
*Zachowania organizacyjne.
*Zachowania organizacyjne.
*Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji.
*Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji.
Linia 24: Linia 21:
*Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji.
*Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji.


==Moduły==
=== Literatura ===
 
* [[ZZL Moduł 1| Wykład 1]]
* [[ZZL Moduł 2| Wykład 2]]
 
==Literatura==
*A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji
*A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji
*P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000.
*P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000.
Linia 37: Linia 29:
*S. Robbins. Zasady zachowania w organizacji. Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2001.
*S. Robbins. Zasady zachowania w organizacji. Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2001.
*P. Drucker. Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, 2000
*P. Drucker. Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, 2000
==Moduły==
* [[ZZL Moduł 1| Wykład 1]]
* [[ZZL Moduł 2| Wykład 2]]

Wersja z 09:10, 7 lip 2006

Forma zajęć

wykład (30 godzin)

Opis

Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu, student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.

Sylabus

Autor

  • Izabela Stawowa

Wymagania wstępne

Podstawy Zarządzania

Zawartość

  • Zachowania organizacyjne.
  • Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji.
  • Komunikacja.
  • Motywacja w teorii i praktyce.
  • Przywództwo: przegląd teorii i praktyczne implikacje.
  • Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji.

Literatura

  • A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji
  • P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000.
  • D. Schulz, S. Schultz. Psychologia dzisiejszej pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002.
  • T. Witkowski (red). Nowoczesne metody doboru i oceny personelu. Wydawnictwo profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
  • Harvard Business Review, Harvard Business School Press. Przywództwo. Wydawnictwo Helion, 2005.
  • S. Robbins. Zasady zachowania w organizacji. Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2001.
  • P. Drucker. Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, 2000

Moduły