Zarządzanie zasobami ludzkimi: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
|||
Linia 30: | Linia 30: | ||
==Literatura== | ==Literatura== | ||
*A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym | *A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji | ||
*P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000. | *P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000. | ||
*D. Schulz, S. Schultz. Psychologia dzisiejszej pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. | *D. Schulz, S. Schultz. Psychologia dzisiejszej pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. |
Wersja z 11:16, 6 lip 2006
Autor sylabusa
mgr Izabela Stawowa
izabela.stawowa@fsp.com.pl izabela_stawowa@wp.pl istawowa@okno.pw.edu.pl
Nazwa zajęć
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Typ zajęć
wykład (30 godz.)
Opis
Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu, student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.
Wymagania wstępne
brak
Powiązania z innymi przedmiotami
Podstawy Zarządzania
Sylabus
- Zachowania organizacyjne.
- Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji.
- Komunikacja.
- Motywacja w teorii i praktyce.
- Przywództwo: przegląd teorii i praktyczne implikacje.
- Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji.
Moduły
Literatura
- A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji
- P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000.
- D. Schulz, S. Schultz. Psychologia dzisiejszej pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002.
- T. Witkowski (red). Nowoczesne metody doboru i oceny personelu. Wydawnictwo profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
- Harvard Business Review, Harvard Business School Press. Przywództwo. Wydawnictwo Helion, 2005.
- S. Robbins. Zasady zachowania w organizacji. Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2001.
- P. Drucker. Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, 2000