Zarządzanie zasobami ludzkimi: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Nie podano opisu zmian
 
Robert m (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 1: Linia 1:
=Autor sylabusa=
==Autor sylabusa==
mgr Izabela Stawowa
mgr Izabela Stawowa


Linia 6: Linia 6:
istawowa@okno.pw.edu.pl
istawowa@okno.pw.edu.pl


=Nazwa zajęć=
==Nazwa zajęć==
'''Zarządzanie Zasobami Ludzkimi'''
'''Zarządzanie Zasobami Ludzkimi'''
=Typ zajęć=  
==Typ zajęć==
wykład (30 godz.)  
wykład (30 godz.)  
=Opis=
==Opis==
Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu, student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.  
Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu, student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.  
=Wymagania wstępne=
==Wymagania wstępne==
brak
brak
=Powiązania z innymi przedmiotami=
==Powiązania z innymi przedmiotami==
Podstawy Zarządzania
Podstawy Zarządzania
=Sylabus=
==Sylabus==
*Zachowania organizacyjne.
*Zachowania organizacyjne.
*Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji.
*Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji.
Linia 24: Linia 24:
*Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji.
*Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji.


=Literatura=
==Literatura==
*A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji
*A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji
*P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000.
*P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000.

Wersja z 09:59, 21 cze 2006

Autor sylabusa

mgr Izabela Stawowa

izabela.stawowa@fsp.com.pl izabela_stawowa@wp.pl istawowa@okno.pw.edu.pl

Nazwa zajęć

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi

Typ zajęć

wykład (30 godz.)

Opis

Celem wykładu jest przedstawienie najważniejszych zagadnień pracy kierowniczej ze wskazaniem umiejętności niezbędnych do nowoczesnego zarządzania zespołami pracowniczymi w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Oczekuje się, że po zakończeniu wykładu, student będzie wiedział, w jaki sposób nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi wpływa na sukces organizacji i sukces kierownika oraz jak to realizować w praktyce, zarówno w perspektywie własnej roli kierowniczej, jak i w strukturze i kulturze organizacji. Służy temu poznanie problematyki motywowania, przywództwa i doskonalenia umiejętności niezbędnych w budowaniu zespołu.

Wymagania wstępne

brak

Powiązania z innymi przedmiotami

Podstawy Zarządzania

Sylabus

  • Zachowania organizacyjne.
  • Umiejętności interpersonalne niezbędne w zarządzaniu potencjałem społecznym organizacji.
  • Komunikacja.
  • Motywacja w teorii i praktyce.
  • Przywództwo: przegląd teorii i praktyczne implikacje.
  • Działania związane z zarządzaniem potencjałem społecznym organizacji.

Literatura

  • A.K. Koźmiński, W. Piotrowski (red). Zarządzanie Teoria i praktyka. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006, rozdz. VIII: Zachowania organizacyjne: motywacja, przywództwo, kultura organizacyjna, rozdz. IX: Zarządzanie potencjałem społecznym organizacji
  • P. Makin, C. Cooper, Ch.Cox. Organizacja a kontrakt psychologiczny. Zarządzanie ludźmi w pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2000.
  • D. Schulz, S. Schultz. Psychologia dzisiejszej pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002.
  • T. Witkowski (red). Nowoczesne metody doboru i oceny personelu. Wydawnictwo profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 2000.
  • Harvard Business Review, Harvard Business School Press. Przywództwo. Wydawnictwo Helion, 2005.
  • S. Robbins. Zasady zachowania w organizacji. Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2001.
  • P. Drucker. Zarządzanie w XXI wieku. Muza SA, 2000