Analiza matematyczna 1/Ćwiczenia 6: Szeregi liczbowe: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Gracja (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Gracja (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
Linia 406: Linia 406:
\displaystyle \sum_{n=1}^{\infty} \frac{1}{\displaystyle n\bigg(1+\frac{1}{n}\bigg)^n}</math>
\displaystyle \sum_{n=1}^{\infty} \frac{1}{\displaystyle n\bigg(1+\frac{1}{n}\bigg)^n}</math>
}}
}}
{black}


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">   
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">   
Linia 418: Linia 416:
'''(2)'''
'''(2)'''
Patrz wskazówka do punktu (1).
Patrz wskazówka do punktu (1).
{}<math>\Box</math></div></div>
</div></div>


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">   
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">   
Linia 458: Linia 456:
(jako szereg harmoniczny),
(jako szereg harmoniczny),
więc na mocy kryterium porównawczego
więc na mocy kryterium porównawczego
(patrz Twierdzenie [[##t.new.am1.w.06.090|Uzupelnic t.new.am1.w.06.090|]])
(patrz [[Analiza matematyczna 1/Wykład 6: Szeregi liczbowe#twierdzenie_6_9|twierdzenie 6.9.]])
dostajemy, że szereg
dostajemy, że szereg
<math>\displaystyle
<math>\displaystyle
Linia 496: Linia 494:
(jako szereg harmoniczny),
(jako szereg harmoniczny),
więc na mocy kryterium porównawczego
więc na mocy kryterium porównawczego
(patrz Twierdzenie [[##t.new.am1.w.06.090|Uzupelnic t.new.am1.w.06.090|]])
(patrz [[Analiza matematyczna 1/Wykład 6: Szeregi liczbowe#twierdzenie_6_9|twierdzenie 6.9.]])
dostajemy, że szereg
dostajemy, że szereg
<math>\displaystyle
<math>\displaystyle
Linia 502: Linia 500:
jest także rozbieżny.
jest także rozbieżny.


{}<math>\Box</math></div></div>
</div></div>


{{cwiczenie|[Uzupelnij]||
{{cwiczenie|6.6.||


Niech <math>\displaystyle\displaystyle \sum_{n=1}^{\infty} a_n</math> będzie szeregiem o wyrazach dodatnich.<br>
Niech <math>\displaystyle\displaystyle \sum_{n=1}^{\infty} a_n</math> będzie szeregiem o wyrazach dodatnich.<br>
Linia 513: Linia 511:
powyższym stwierdzeniu.
powyższym stwierdzeniu.
}}
}}
{black}


<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">   
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Wskazówka </span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none">   
Linia 524: Linia 520:


oraz kryterium porównawczego
oraz kryterium porównawczego
(patrz Twierdzenie [[##t.new.am1.w.06.090|Uzupelnic t.new.am1.w.06.090|]]).<br>
(patrz [[Analiza matematyczna 1/Wykład 6: Szeregi liczbowe#twierdzenie_6_9|twierdzenie 6.9.]]).<br>
<br>
<br>
'''(2)'''
'''(2)'''
Linia 548: Linia 544:


Na mocy kryterium porównawczego
Na mocy kryterium porównawczego
(patrz Twierdzenie [[##t.new.am1.w.06.090|Uzupelnic t.new.am1.w.06.090|]])
(patrz [[Analiza matematyczna 1/Wykład 6: Szeregi liczbowe#twierdzenie_6_9|twierdzenie 6.9.]])
dostajemy zatem, że
dostajemy zatem, że
szereg <math>\displaystyle\displaystyle \sum_{n=1}^{\infty} a_n^2</math> jest zbieżny.<br>
szereg <math>\displaystyle\displaystyle \sum_{n=1}^{\infty} a_n^2</math> jest zbieżny.<br>

Wersja z 18:40, 7 sie 2006

6. Szeregi liczbowe

Ćwiczenie 6.1.

Zbadać zbieżność następujących szeregów liczbowych:
(1) n=15+(1)nn
(2) n=1cos1nsin1n2.

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 6.2.

Zbadać zbieżność następujących szeregów liczbowych:
(1) n=11nn
(2) n=1cos1n

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 6.3.

Obliczyć sumę następujących szeregów liczbowych:
(1) n=11n(n+1)
(2) n=13n+2n6n
(3) n=11(2n1)(2n+1).

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 6.4.

Zbadać zbieżność następujących szeregów liczbowych:
(1) n=11lnn
(2) n=11(ln(lnn))lnn

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 6.5.

Zbadać zbieżność następujących szeregów liczbowych:
(1) n=11n1+1n
(2) n=11n(1+1n)n

Wskazówka
Rozwiązanie

Ćwiczenie 6.6.

Niech n=1an będzie szeregiem o wyrazach dodatnich.
(1) Udowodnić, że jeśli szereg n=1an jest zbieżny, to także szereg n=1an2 jest zbieżny.
(2) Pokazać, że nie zachodzi implikacja odwrotna w powyższym stwierdzeniu.

Wskazówka
Rozwiązanie