Zaawansowane CPP/Ćwiczenia 9: Szablony wyrażeń: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
(Nie pokazano 4 wersji utworzonych przez 2 użytkowników) | |||
Linia 5: | Linia 5: | ||
<nowiki> bool And(bool q,bool r) {return q && r;} | <nowiki> bool And(bool q,bool r) {return q && r;} | ||
table2( | table2(And) ;</nowiki> | ||
powinno wygenerować : | powinno wygenerować : | ||
Linia 19: | Linia 19: | ||
}} | }} | ||
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie</span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | <div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie</span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | ||
Patrz plik [ | Patrz plik [[media:Table.h | table.h]]. | ||
</div></div> | </div></div> | ||
Linia 41: | Linia 41: | ||
--------------</nowiki> | --------------</nowiki> | ||
a | a | ||
table1(True == q); | table1(True <nowiki>==</nowiki> q); | ||
powinno wygenerować: | powinno wygenerować: | ||
<nowiki>--------- | <nowiki>--------- | ||
Linia 52: | Linia 52: | ||
---------</nowiki> | ---------</nowiki> | ||
}} | }} | ||
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie</span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | <div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie</span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | ||
Rozwiązanie jest całkowicie analogiczne do szblonów wyrażeń podanych na wykładzie. Zaczynamy od klas reprezentujących odpowiednio pierwszy, drugi i trzeci argument wyrażenia logicznego: | Rozwiązanie jest całkowicie analogiczne do szblonów wyrażeń podanych na wykładzie. Zaczynamy od klas reprezentujących odpowiednio pierwszy, drugi i trzeci argument wyrażenia logicznego: | ||
Linia 107: | Linia 108: | ||
Jeśli będziemy korzystać tylko z naszych stałych logicznych <tt>Logic::True</tt> i <tt>Logic::False</tt>, to niepotrzebne są dodatkowe przeciążenia operatora. | Jeśli będziemy korzystać tylko z naszych stałych logicznych <tt>Logic::True</tt> i <tt>Logic::False</tt>, to niepotrzebne są dodatkowe przeciążenia operatora. | ||
Pozostałe operatory implementujemy analogicznie. Całość kodu jest podana w pliku [ | Pozostałe operatory implementujemy analogicznie. Całość kodu jest podana w pliku [[media:Logic.h | logic.h]]. | ||
</div></div> | </div></div> | ||
Linia 125: | Linia 126: | ||
<div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie</span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | <div class="mw-collapsible mw-made=collapsible mw-collapsed"><span class="mw-collapsible-toogle mw-collapsible-toogle-default style="font-variant:small-caps">Rozwiązanie</span><div class="mw-collapsible-content" style="display:none"> | ||
Patrz plik [ | Patrz plik [[media:Table.h | table.h]]. | ||
</div></div> | </div></div> |
Aktualna wersja na dzień 19:43, 4 paź 2006
Ćwiczenie 1
Zaimplementuj szablony funkcji table1, table2 i table3, generujące tabele prawdy dla jednej, dwu lub trzech zmiennych logicznych. Argumentem tych funkcji ma być funkcja przyjmująca, w zależności od funkcji, od 1 do 3 argumentów typu bool, np.:
bool And(bool q,bool r) {return q && r;} table2(And) ;
powinno wygenerować :
-------------- | 0 | 0 || 0 | | 0 | 1 || 0 | | 1 | 0 || 0 | | 1 | 1 || 1 | --------------
Podobnie dla table1 i table3.
Ćwiczenie 2
Napisz szablony wyrażeń, które będzie można użyć
z powyższymi szablonami. Zaimplementuj trzy klasy First, Second i Third, oznaczające odpowiednio pierwszy, drugi i trzeci argument funkcji logicznej. Zaimplementuj operatory &&
(i), ||
(lub), !
(zaprzeczenie),
>>
(implikacja) i ==
(równoważność) oraz możliwość korzystania ze stałych logicznych True i False. Np.:
First q; Second r; table2(q >> r);
powinno wygenerować:
-------------- | 0 | 0 || 1 | | 0 | 1 || 1 | | 1 | 0 || 0 | | 1 | 1 || 1 | --------------
a
table1(True == q);
powinno wygenerować:
--------- | 0 | 0 | | 1 | 1 | ---------
Ćwiczenie 3
Zaimplementuj szablon funkcji, który będzie przyjmował jako jeden z parametrów szablonu ilość zmiennych logicznych i będzie łączył działanie funkcji table1, table2 i table3. Np.:
table<2>(And);
powinno być równoważne wywołaniu:
table2(And);