Test GR3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
m Zastępowanie tekstu – „ </math>” na „</math>”
 
(Nie pokazano 3 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 15: Linia 15:
    
    
   
   
<math>\displaystyle n\geq 2^{\left\lceil \log_2 n \right\rceil} </math>,
<option><math>n\geq 2^{\left\lceil \log_2 n \right\rceil}</math>,</option>
   
   
<math>\displaystyle n\leq 2^{\left\lceil \log_2 n \right\rceil} </math>,
<option><math>n\leq 2^{\left\lceil \log_2 n \right\rceil}</math>,</option>
   
   
<math>\displaystyle \left\lceil \log_2 \left\lceil n/2 \right\rceil \right\rceil=\left\lceil \log_2 \left( n/2 \right) \right\rceil </math>,
<option><math>\left\lceil \log_2 \left\lceil n/2 \right\rceil \right\rceil=\left\lceil \log_2 \left( n/2 \right) \right\rceil</math>,</option>
   
   
<math>\displaystyle \left\lfloor \log_2 \left\lceil n/2 \right\rceil \right\rfloor=\left\lfloor \log_2 \left( n/2 \right) \right\rfloor </math> .
<option><math>\left\lfloor \log_2 \left\lceil n/2 \right\rceil \right\rfloor=\left\lfloor \log_2 \left( n/2 \right) \right\rfloor</math>.</option>
</quiz>  
</quiz>  




<quiz>   
<quiz>   
Dowolny niepusty podzbiór  <math>\displaystyle S\subseteq \mathbb{N} </math>  zbioru liczb naturalnych
Dowolny niepusty podzbiór  <math>S\subseteq \mathbb{N}</math>  zbioru liczb naturalnych
    
    
   
   
Linia 40: Linia 40:


<quiz>   
<quiz>   
Zbiór  <math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N} </math>  jest taki, że jeśli  <math>\displaystyle s\in S </math>  to  <math>\displaystyle s+1\in S </math> .  
Zbiór  <math>S\subseteq\mathbb{N}</math>  jest taki, że jeśli  <math>s\in S</math>  to  <math>s+1\in S</math> .  
Jeśli  <math>\displaystyle 9\in S </math> , to:
Jeśli  <math>9\in S</math> , to:


<math>\displaystyle S=\mathbb{N} </math>  
<math>S=\mathbb{N}</math>  


<math>\displaystyle S=\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace </math>  
<math>S=\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace</math>  


<math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace </math>  
<math>S\subseteq\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace</math>  


<math>\displaystyle S\supseteq\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace </math>  
<math>S\supseteq\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace</math>  
</quiz>
</quiz>
 
; Zbiór  <math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N} </math>  jest taki, że jeśli  <math>\displaystyle a,b\in S </math> ,
to  <math>\displaystyle a+b\in S </math>  oraz  <math>\displaystyle a+b+1\not\in S </math> .
Jeśli  <math>\displaystyle 0,2 \in S </math> , to:


:;  <math>\displaystyle S=\mathbb{N} </math>
::


:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste
<quiz> 
::
Zbiór  <math>S\subseteq\mathbb{N}</math>  jest taki, że jeśli  <math>a,b\in S</math> ,
to  <math>a+b\in S</math>  oraz  <math>a+b+1\not\in S</math> .
Jeśli  <math>0,2 \in S</math> , to:
 
<math>S=\mathbb{N}</math>
 
zbiór  <math>S</math>  zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste


:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste
zbiór  <math>S</math>  jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste
::


:; zbiór  <math>\displaystyle S </math>  jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste
zbiór  <math>S</math>  jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste
::
</quiz>
 
; Ostatnią cyfrą liczby  <math>\displaystyle 3^{3^n} </math> jest:


:; zawsze  <math>\displaystyle 3 </math>
::


:; zawsze  <math>\displaystyle 3 </mathlub <math>\displaystyle 7 </math>  
<quiz>   
::  
Ostatnią cyfrą liczby <math>3^{3^n}</math> jest:


:; zawsze  <math>\displaystyle 7 </math>  
zawsze  <math>3</math>  
::


:; jakakolwiek z cyfr  <math>\displaystyle 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 </math>  
zawsze  <math>3</math>  lub  <math>7</math>
::
 
 
zawsze  <math>7</math>
Jeśli <math>\displaystyle Z \subseteq \mathbb{N} </math>  jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,  
 
który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru  <math>\displaystyle \mathbb{N} </math>   
jakakolwiek z cyfr  <math>0,1,2,3,4,5,6,7,8,9</math>  
postaci <math>\displaystyle \left\lbrace 0,\ldots,k-1 \right\rbrace </math> zawiera również kolejną liczbę  <math>\displaystyle k </math>, to wtedy  
</quiz>
 
 
<quiz> 
Jeśli <math>Z \subseteq \mathbb{N}</math>  jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,  
który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru  <math>\mathbb{N}</math>   
postaci <math>\left\lbrace 0,\ldots,k-1 \right\rbrace</math> zawiera również kolejną liczbę  <math>k</math>, to wtedy  


zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem
zbiór  <math>Z</math>  zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem


zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera wszystkie liczby naturalne
zbiór  <math>Z</math>  zawiera wszystkie liczby naturalne


zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych
zbiór  <math>Z</math>  zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych


zbiór  <math>\displaystyle Z </math>  jest pusty
zbiór  <math>Z</math>  jest pusty
</quiz>
</quiz>


Linia 114: Linia 112:
   
   
<quiz>   
<quiz>   
Jeśli  <math>\displaystyle S\subseteq\mathbb{N} </math> , to:
Jeśli  <math>S\subseteq\mathbb{N}</math> , to:
   
   
zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element największy
zbiór  <math>S</math>  ma element największy
   
   
zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element najmniejszy
zbiór  <math>S</math>  ma element najmniejszy
   
   
zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element największy, o ile  <math>\displaystyle S </math>  jest niepusty
zbiór  <math>S</math>  ma element największy, o ile  <math>S</math>  jest niepusty
   
   
zbiór  <math>\displaystyle S </math>  ma element najmniejszy, o ile  <math>\displaystyle S </math>  jest niepusty
zbiór  <math>S</math>  ma element najmniejszy, o ile  <math>S</math>  jest niepusty
</quiz>
</quiz>

Aktualna wersja na dzień 11:02, 5 wrz 2023

--- przykładowo jak zrobić pierwsze pytanie z pierwszego modułu ---

Dowolna kategoria składa się ze zbioru obiektów i zbioru morfizmów, które spełniają odpowiednie aksjomaty dotyczące złożenia, identyczności, dziedzin i kodziedzin morfizmów.

Prawda

Fałsz



Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu:


n2log2n,

n2log2n,

log2n/2=log2(n/2),

log2n/2=log2(n/2).


Dowolny niepusty podzbiór S zbioru liczb naturalnych


ma w sobie liczbę największą

ma w sobie liczbę najmniejszą

ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą

ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej


Zbiór S jest taki, że jeśli sS to s+1S . Jeśli 9S , to:

S=

S={0,1,2,3,4,5,6,7,8}

S{0,1,2,3,4,5,6,7,8}

S{0,1,2,3,4,5,6,7,8}


Zbiór S jest taki, że jeśli a,bS , to a+bS oraz a+b+1∉S . Jeśli 0,2S , to:

S=

zbiór S zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste

zbiór S jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste

zbiór S jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste


Ostatnią cyfrą liczby 33n jest:

zawsze 3

zawsze 3 lub 7

zawsze 7

jakakolwiek z cyfr 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9


Jeśli Z jest jakimś zbiorem liczb naturalnych, który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru postaci {0,,k1} zawiera również kolejną liczbę k, to wtedy

zbiór Z zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem

zbiór Z zawiera wszystkie liczby naturalne

zbiór Z zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych

zbiór Z jest pusty


Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia, że nikt z nikim się nie lubił. Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił, że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni, to nie powinno być problemu, aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi, będącymi w klasie. Drugi z nich zauważył jednak, że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma. Czy klasa jest w stanie się pogodzić?

klasa na pewno się nie pogodzi

klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia

jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić

jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby, przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić


Jeśli S , to:

zbiór S ma element największy

zbiór S ma element najmniejszy

zbiór S ma element największy, o ile S jest niepusty

zbiór S ma element najmniejszy, o ile S jest niepusty