Test GR3: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Rogoda (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
m Zastępowanie tekstu – „ </math>” na „</math>”
 
(Nie pokazano 5 wersji utworzonych przez 2 użytkowników)
Linia 9: Linia 9:
</quiz>
</quiz>
---------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
<quiz>
Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu:
 
<option><math>n\geq 2^{\left\lceil \log_2 n \right\rceil}</math>,</option>
<option><math>n\leq 2^{\left\lceil \log_2 n \right\rceil}</math>,</option>
<option><math>\left\lceil \log_2 \left\lceil n/2 \right\rceil \right\rceil=\left\lceil \log_2 \left( n/2 \right) \right\rceil</math>,</option>
<option><math>\left\lfloor \log_2 \left\lceil n/2 \right\rceil \right\rfloor=\left\lfloor \log_2 \left( n/2 \right) \right\rfloor</math>.</option>
</quiz>
<quiz> 
Dowolny niepusty podzbiór  <math>S\subseteq \mathbb{N}</math>  zbioru liczb naturalnych
 
ma w sobie liczbę największą
ma w sobie liczbę najmniejszą
ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą
ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej
</quiz>
<quiz> 
Zbiór  <math>S\subseteq\mathbb{N}</math>  jest taki, że jeśli  <math>s\in S</math>  to  <math>s+1\in S</math> .
Jeśli  <math>9\in S</math> , to:
<math>S=\mathbb{N}</math>
<math>S=\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace</math>
<math>S\subseteq\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace</math>
<math>S\supseteq\mathbb{N}-\left\lbrace 0,1,2,3,4,5,6,7,8 \right\rbrace</math>
</quiz>
<quiz> 
Zbiór  <math>S\subseteq\mathbb{N}</math>  jest taki, że jeśli  <math>a,b\in S</math> ,
to  <math>a+b\in S</math>  oraz  <math>a+b+1\not\in S</math> .
Jeśli  <math>0,2 \in S</math> , to:
<math>S=\mathbb{N}</math>
zbiór  <math>S</math>  zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste
zbiór  <math>S</math>  jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste
zbiór  <math>S</math>  jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste
</quiz>
<quiz> 
Ostatnią cyfrą liczby  <math>3^{3^n}</math>  jest:
zawsze  <math>3</math>
zawsze  <math>3</math>  lub  <math>7</math>
zawsze  <math>7</math>
jakakolwiek z cyfr  <math>0,1,2,3,4,5,6,7,8,9</math>
</quiz>
<quiz> 
Jeśli <math>Z \subseteq \mathbb{N}</math>  jest jakimś zbiorem liczb naturalnych,
który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru  <math>\mathbb{N}</math> 
postaci <math>\left\lbrace 0,\ldots,k-1 \right\rbrace</math> zawiera również kolejną liczbę  <math>k</math>, to wtedy
zbiór  <math>Z</math>  zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem
zbiór  <math>Z</math>  zawiera wszystkie liczby naturalne
zbiór  <math>Z</math>  zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych
zbiór  <math>Z</math>  jest pusty
</quiz>
<quiz> 
Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia, że nikt z nikim się nie lubił. Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił, że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni, to nie powinno być problemu, aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi, będącymi w klasie. Drugi z nich zauważył jednak, że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma. Czy klasa jest w stanie się pogodzić?
klasa na pewno się nie pogodzi
klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia
jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby,
przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone,
to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić
</quiz>
<quiz> 
Jeśli  <math>S\subseteq\mathbb{N}</math> , to:
zbiór  <math>S</math>  ma element największy
zbiór  <math>S</math>  ma element najmniejszy
zbiór  <math>S</math>  ma element największy, o ile  <math>S</math>  jest niepusty
zbiór  <math>S</math>  ma element najmniejszy, o ile  <math>S</math>  jest niepusty
</quiz>

Aktualna wersja na dzień 11:02, 5 wrz 2023

--- przykładowo jak zrobić pierwsze pytanie z pierwszego modułu ---

Dowolna kategoria składa się ze zbioru obiektów i zbioru morfizmów, które spełniają odpowiednie aksjomaty dotyczące złożenia, identyczności, dziedzin i kodziedzin morfizmów.

Prawda

Fałsz



Zaznacz zdania prawdziwe dotyczące podłogi i sufitu:


n2log2n,

n2log2n,

log2n/2=log2(n/2),

log2n/2=log2(n/2).


Dowolny niepusty podzbiór S zbioru liczb naturalnych


ma w sobie liczbę największą

ma w sobie liczbę najmniejszą

ma w sobie liczbę największą oraz liczbę najmniejszą

ma w sobie liczbę najmniejszą ale nigdy nie ma największej


Zbiór S jest taki, że jeśli sS to s+1S . Jeśli 9S , to:

S=

S={0,1,2,3,4,5,6,7,8}

S{0,1,2,3,4,5,6,7,8}

S{0,1,2,3,4,5,6,7,8}


Zbiór S jest taki, że jeśli a,bS , to a+bS oraz a+b+1∉S . Jeśli 0,2S , to:

S=

zbiór S zawiera wszystkie liczby naturalne, które są parzyste

zbiór S jest zawarty w zbiorze liczb naturalnych, które są parzyste

zbiór S jest zbiorem wszystkich liczb naturalnych, które są parzyste


Ostatnią cyfrą liczby 33n jest:

zawsze 3

zawsze 3 lub 7

zawsze 7

jakakolwiek z cyfr 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9


Jeśli Z jest jakimś zbiorem liczb naturalnych, który wraz z każdym początkowym fragmentem zbioru postaci {0,,k1} zawiera również kolejną liczbę k, to wtedy

zbiór Z zawiera wszystkie liczby naturalne poza skończonym podzbiorem

zbiór Z zawiera wszystkie liczby naturalne

zbiór Z zawiera nieskończenie wiele liczb naturalnych

zbiór Z jest pusty


Grupa uczniów stojących przed klasą skłóciła się do tego stopnia, że nikt z nikim się nie lubił. Jeden z nich, aby naprawić relacje, wymyślił, że jeżeli wszyscy znajdujący się wewnątrz klasy będą pogodzeni, to nie powinno być problemu, aby któryś stojący na zewnątrz klasy wszedł do środka i pogodził się ze wszystkimi, będącymi w klasie. Drugi z nich zauważył jednak, że nic z tego nie wyjdzie, bo w środku nikogo nie ma. Czy klasa jest w stanie się pogodzić?

klasa na pewno się nie pogodzi

klasa się pogodzi, jeżeli każdy pójdzie za radą pierwszego ucznia

jeżeli w klasie byłaby już jedna osoba, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić

jeżeli w klasie byłyby już co najmniej dwie osoby, przy czym osoby w klasie byłyby ze sobą pogodzone, to reszta klasy miałaby szansę się pogodzić


Jeśli S , to:

zbiór S ma element największy

zbiór S ma element najmniejszy

zbiór S ma element największy, o ile S jest niepusty

zbiór S ma element najmniejszy, o ile S jest niepusty