Zpo-5-wyk-Slajd18: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Bwalter (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 1: Linia 1:
==Plan wykładu==
==Pool of Objects: struktura==


[[Image:zpo-5-wyk-Slajd18.PNG|Plan wykładu]]
[[Image:zpo-5-wyk-Slajd18.PNG|Pool of Objects: struktura]]




W tej części wykładu zajmiemy się kwestią poprawności przekształceń refaktoryzacyjnych, która – jak już wspomnieliśmy – jest jej najważniejszą, ale i najtrudniejszą do zapewnienia właściwością.
Najważniejszym elementem wzorca jest klasa Pool, która w porównaniu do wymienionych wcześniej wzorców Singleton i FactoryMethod ma zwiększony zakres odpowiedzialności. Nie tylko zajmuje się tworzeniem instancji klasy ReusableObject, ale także zarządzaniem cyklem życia już utworzonych obiektów. Najczęściej klasa ta utrzymuje zbiór aktywnych obiektów ReusableObject, które są przekazywane klientom na żądanie i przyjmowane od nich z powrotem po wykorzystaniu. Zatem klasa Pool posiada interfejs służący do tworzenia produktu (metoda ''getInstance'' ''())'' oraz ich zwracania (metoda ''returnInstance'' ''()).'' Z punktu widzenia klienta obiekt klasy Pool jest fabryką produktów, ponieważ klient nie musi zajmować się ich tworzeniem, zarządzaniem, odtwarzaniem etc.




[[zpo-5-wyk-Slajd17 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-5-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-5-wyk-Slajd19 | Następny slajd >>]]
[[zpo-5-wyk-Slajd17 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-5-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-5-wyk-Slajd19 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 11:03, 17 paź 2006

Pool of Objects: struktura

Pool of Objects: struktura


Najważniejszym elementem wzorca jest klasa Pool, która w porównaniu do wymienionych wcześniej wzorców Singleton i FactoryMethod ma zwiększony zakres odpowiedzialności. Nie tylko zajmuje się tworzeniem instancji klasy ReusableObject, ale także zarządzaniem cyklem życia już utworzonych obiektów. Najczęściej klasa ta utrzymuje zbiór aktywnych obiektów ReusableObject, które są przekazywane klientom na żądanie i przyjmowane od nich z powrotem po wykorzystaniu. Zatem klasa Pool posiada interfejs służący do tworzenia produktu (metoda getInstance ()) oraz ich zwracania (metoda returnInstance ()). Z punktu widzenia klienta obiekt klasy Pool jest fabryką produktów, ponieważ klient nie musi zajmować się ich tworzeniem, zarządzaniem, odtwarzaniem etc.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>