Zpo-5-wyk-Slajd18: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
== | ==Pool of Objects: struktura== | ||
[[Image:zpo-5-wyk-Slajd18.PNG| | [[Image:zpo-5-wyk-Slajd18.PNG|Pool of Objects: struktura]] | ||
Najważniejszym elementem wzorca jest klasa Pool, która w porównaniu do wymienionych wcześniej wzorców Singleton i FactoryMethod ma zwiększony zakres odpowiedzialności. Nie tylko zajmuje się tworzeniem instancji klasy ReusableObject, ale także zarządzaniem cyklem życia już utworzonych obiektów. Najczęściej klasa ta utrzymuje zbiór aktywnych obiektów ReusableObject, które są przekazywane klientom na żądanie i przyjmowane od nich z powrotem po wykorzystaniu. Zatem klasa Pool posiada interfejs służący do tworzenia produktu (metoda ''getInstance'' ''())'' oraz ich zwracania (metoda ''returnInstance'' ''()).'' Z punktu widzenia klienta obiekt klasy Pool jest fabryką produktów, ponieważ klient nie musi zajmować się ich tworzeniem, zarządzaniem, odtwarzaniem etc. | |||
[[zpo-5-wyk-Slajd17 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-5-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-5-wyk-Slajd19 | Następny slajd >>]] | [[zpo-5-wyk-Slajd17 | << Poprzedni slajd]] | [[zpo-5-wyk-toc|Spis treści ]] | [[zpo-5-wyk-Slajd19 | Następny slajd >>]] |
Aktualna wersja na dzień 11:03, 17 paź 2006
Pool of Objects: struktura
Najważniejszym elementem wzorca jest klasa Pool, która w porównaniu do wymienionych wcześniej wzorców Singleton i FactoryMethod ma zwiększony zakres odpowiedzialności. Nie tylko zajmuje się tworzeniem instancji klasy ReusableObject, ale także zarządzaniem cyklem życia już utworzonych obiektów. Najczęściej klasa ta utrzymuje zbiór aktywnych obiektów ReusableObject, które są przekazywane klientom na żądanie i przyjmowane od nich z powrotem po wykorzystaniu. Zatem klasa Pool posiada interfejs służący do tworzenia produktu (metoda getInstance ()) oraz ich zwracania (metoda returnInstance ()). Z punktu widzenia klienta obiekt klasy Pool jest fabryką produktów, ponieważ klient nie musi zajmować się ich tworzeniem, zarządzaniem, odtwarzaniem etc.