Io-2-wyk-Slajd124: Różnice pomiędzy wersjami

Z Studia Informatyczne
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania
Enawrocka (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
MOchodek (dyskusja | edycje)
Nie podano opisu zmian
 
Linia 22: Linia 22:
A to jest opaska na szyi.  
A to jest opaska na szyi.  


Jak więc widać, nawet prosty rysunek może być wieloznaczny. To co autor miał na myśli i to co dotrze do odbiorcy, to mogą być kompletnie różne rzeczy. To co widzimy lub słyszymy jest kwestią naszej interpretacji. Zatem moja postawa jako odbiorcy jest bardzo ważna, bo decyduje o tym, co zobaczę lub co usłyszę. Ale jak się patrzy na rozmawiających ludzi, to bardzo często widać, że jeden drugiemu chce coś powiedzieć, natomiast rzadko widać, że ktoś chce coś usłyszeć do drugiej osoby. Im bardziej konfliktowy i drażliwy jest temat, tym bardziej ludzie chcą coś powiedzieć i tym mniejszą mają ochotę by coś usłyszeć. Ale jak nikt nie ma ochoty słuchać, to komunikacja staje się niemożliwa. Zatem trzeba ten układ zmienić i proaktywność nakazuje, byśmy zaczęli to zmieniać od siebie. Chcesz, żeby komunikacja była skuteczna?
Jak więc widać, nawet prosty rysunek może być wieloznaczny. To co autor miał na myśli i to co dotrze do odbiorcy, to mogą być kompletnie różne rzeczy. To co widzimy lub słyszymy jest kwestią naszej interpretacji. Zatem moja postawa jako odbiorcy jest bardzo ważna, bo decyduje o tym, co zobaczę lub co usłyszę. Ale jak się patrzy na rozmawiających ludzi, to bardzo często widać, że jeden drugiemu chce coś powiedzieć, natomiast rzadko widać, że ktoś chce coś usłyszeć od drugiej osoby. Im bardziej konfliktowy i drażliwy jest temat, tym bardziej ludzie chcą coś powiedzieć i tym mniejszą mają ochotę by coś usłyszeć. Ale jak nikt nie ma ochoty słuchać, to komunikacja staje się niemożliwa. Zatem trzeba ten układ zmienić i proaktywność nakazuje, byśmy zaczęli to zmieniać od siebie. Chcesz, żeby komunikacja była skuteczna?




[[io-2-wyk-Slajd114 | << Poprzedni slajd]] | [[io-2-wyk-toc|Spis treści ]] | [[io-2-wyk-Slajd126 | Następny slajd >>]]
[[io-2-wyk-Slajd114 | << Poprzedni slajd]] | [[io-2-wyk-toc|Spis treści ]] | [[io-2-wyk-Slajd126 | Następny slajd >>]]

Aktualna wersja na dzień 09:51, 7 wrz 2006

Najpierw staraj się zrozumieć ..

Najpierw staraj się zrozumieć ..


Zanim przejdziemy do dalszego omawiania komunikacji międzyludzkiej spójrzmy na ten rysunek. Co na nim widać? ...

Starą kobietę? Brawo!

Tutaj ma oko.

To jest jej nos.

A tu ma usta.

Ale jeśli ktoś widzi na tym rysunku młodą kobietę, to też ma rację.

Tutaj widać koniuszek jej noska i rzęsy.

To jest jej ucho.

A to jest opaska na szyi.

Jak więc widać, nawet prosty rysunek może być wieloznaczny. To co autor miał na myśli i to co dotrze do odbiorcy, to mogą być kompletnie różne rzeczy. To co widzimy lub słyszymy jest kwestią naszej interpretacji. Zatem moja postawa jako odbiorcy jest bardzo ważna, bo decyduje o tym, co zobaczę lub co usłyszę. Ale jak się patrzy na rozmawiających ludzi, to bardzo często widać, że jeden drugiemu chce coś powiedzieć, natomiast rzadko widać, że ktoś chce coś usłyszeć od drugiej osoby. Im bardziej konfliktowy i drażliwy jest temat, tym bardziej ludzie chcą coś powiedzieć i tym mniejszą mają ochotę by coś usłyszeć. Ale jak nikt nie ma ochoty słuchać, to komunikacja staje się niemożliwa. Zatem trzeba ten układ zmienić i proaktywność nakazuje, byśmy zaczęli to zmieniać od siebie. Chcesz, żeby komunikacja była skuteczna?


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>