Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka/Test 13: Przedziały ufności i testy: Różnice pomiędzy wersjami
Nie podano opisu zmian |
Nie podano opisu zmian |
||
Linia 49: | Linia 49: | ||
Które z poniższych wielkości oznaczają błąd drugiego rodzaju? | Które z poniższych wielkości oznaczają błąd drugiego rodzaju? | ||
<wrongoption><math>\displaystyle P(T\notin K\mid H_0 </math> | <wrongoption><math>\displaystyle P(T\notin K\mid H_0 </math> - prawdziwa <math>\displaystyle )</math>.</wrongoption> | ||
<rightoption><math>\displaystyle P(T\notin K\mid H_0 </math> | <rightoption><math>\displaystyle P(T\notin K\mid H_0 </math> - fałszywa <math>\displaystyle )</math>.</rightoption> | ||
<wrongoption><math>\displaystyle P(T\in K\mid H_0 </math> -- prawdziwa <math>\displaystyle )</math>.</wrongoption> | <wrongoption><math>\displaystyle P(T\in K\mid H_0 </math> -- prawdziwa <math>\displaystyle )</math>.</wrongoption> | ||
<rightoption><math>\displaystyle 1-P(T\in K\mid H_0 </math> -- fałszywa <math>\displaystyle )</math>.</rightoption> | <rightoption><math>\displaystyle 1-P(T\in K\mid H_0 </math> -- fałszywa <math>\displaystyle )</math>.</rightoption> | ||
Linia 61: | Linia 61: | ||
wybranych osób, aby wskazali najbardziej przypadającą im | wybranych osób, aby wskazali najbardziej przypadającą im | ||
do gustu nazwę, otrzymując następujące wyniki: | do gustu nazwę, otrzymując następujące wyniki: | ||
<center><math>\displaystyle \begin{array} {c|c|c|c|c|} A & B & C & D & E\\ | |||
\hline 35 & 45 & 40 & 50 & 30\\ | |||
| | \hline \end{array} </math></center> | ||
| | |||
Oceń prawdziwość poniższych zdań. | Oceń prawdziwość poniższych zdań. | ||
Wersja z 10:09, 29 wrz 2006
Z jednej partii pewnego towaru wybrano losowo sztuk, z których dwie okazały się wadliwe. Niech będzie przedziałem ufności dla frakcji elementów wadliwych w tej partii. Wówczas:
.
.
, .
.
Załóżmy, że błąd pomiaru pewnego termometru
elektronicznego ma rozkład normalny o wariancji
C. Ilu niezależnych pomiarów temperatury
wystarczy dokonać, aby mieć pewności, że średnia z
otrzymanych wyników wskazuje faktyczną temperaturę, z
błędem nie większym niż C?
2 670.
3 000.
2 000.
2 652.
Do weryfikacji pewnej hipotezy użyto statystyki testowej , której rozkład, przy założeniu prawdziwości , jest rozkładem Studenta o stopniach swobody, otrzymując oraz wartość- w przybliżeniu równą .
Jaką postać mógł posiadać zbiór krytyczny , którego użyto w tym teście?
.
.
.
.
Z pewnej populacji, w której iloraz inteligencji posiada
rozkład , wybrano losowo 10 000 osób, zbadano ich
iloraz inteligencji otrzymując średnią 123.5, a następnie na
poziomie istotności przetestowano hipotezę , przy alternatywie . Oceń prawdziwość poniższych zdań.
Wynik testu sugerował odrzucenie na korzyść .
Nie byłoby podstaw do odrzucenia , gdyby było równe .
Wynik testu świadczył o tym, iż nie ma podstaw do odrzucenia hipotezy .
Wartość- wyniosła w tym teście około .
Testujemy pewną hipotezę , wykorzystując statystykę oraz zbiór krytyczny .
Które z poniższych wielkości oznaczają błąd drugiego rodzaju?
- prawdziwa .
- fałszywa .
-- prawdziwa .
-- fałszywa .
Pewna firma wypuszcza nowy produkt na rynek i chce sprawdzić,
która z pięciu proponowanych nazw tego produktu (powiedzmy A, B, C,
D lub E) najbardziej spodoba się klientom. Poproszono więc grupę losowo
wybranych osób, aby wskazali najbardziej przypadającą im
do gustu nazwę, otrzymując następujące wyniki:
Oceń prawdziwość poniższych zdań.
Jeżeli testem zgodności weryfikujemy na poziomie istotności hipotezę, że nazwy te podobają się w takim samym stopniu, to otrzymujemy wartość statystyki testowej równą .
Jeżeli testem zgodności weryfikujemy na poziomie istotności hipotezę, że nazwy te podobają się w takim samym stopniu, to otrzymujemy zbiór krytyczny , gdzie .
Wynik testu zgodności na poziomie istotności wskazuje na to, że nazwy te podobają się klientom w istotnie niejednakowym stopniu.
Wynik testu zgodności na poziomie istotności wskazuje na to, że nazwy te w jednakowym stopniu podobają się klientom.