Pr-1st-1.1-m06-Slajd04

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 10:47, 5 wrz 2023 autorstwa Luki (dyskusja | edycje) (Zastępowanie tekstu – „ </math>” na „</math>”)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Algorytm detekcji zakleszczenia w środowisku asynchronicznym (2)

Algorytm detekcji zakleszczenia w środowisku asynchronicznym (2)

Wyróżnia się cztery kolory łuków: Grey, Black, White i Translucent.

  • Łukowi 𝒜i,j=Pi,Pj w grafie przypisuje się kolor Grey, jeżeli proces

Pi wysłał do Pj wiadomość typu REQUEST, a Pj jeszcze tej wiadomości nie odebrał, ani też Pi nie wysłał jeszcze wiadomości typu CANCEL.

  • Łukowi Pi,Pj w grafie WFGC nadaje się kolor Black, jeżeli Pj odebrał już wiadomość typu REQUEST od

Pi, lecz Pj jeszcze nie wysłał w odpowiedzi wiadomości typu GRANT do Pi, ani też Pi nie wysłał jeszcze wiadomości typu CANCEL do Pj.

  • Łukowi Pi,Pj przypisuje się kolor White, jeżeli Pj wysłał już wiadomość typu GRANT do Pi, lecz Pi jeszcze jej nie odebrał, ani też Pj nie wysłał jeszcze do Pi wiadomości typu CANCEL.
  • Łukowi Pi,Pj nadaje się kolor Translucent, jeżeli Pi wysłał wiadomość typu CANCEL do Pj, lecz Pj jeszcze jej nie odebrał.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>