Pr-1st-1.1-m04-Slajd15

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 10:46, 5 wrz 2023 autorstwa Luki (dyskusja | edycje) (Zastępowanie tekstu – „ </math>” na „</math>”)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Realizacja zegarów wektorowych

Realizacja zegarów wektorowych

Mattern i niezależnie Fidge (a także inni badacze) zaproponowali realizację zegarów wektorowych, w której funkcja 𝒯V, implementowana była przez zmienne tablicowe vClocki, 1in, skojarzone z poszczególnymi procesami. Zmienna vClocki jest tablicą [1.. n] liczb naturalnych, odpowiadającą pewnej aproksymacji czasu globalnego z perspektywy procesu Pi. Zmienna vClocki[i] reprezentuje przy tym w każdej chwili skalarny czas lokalny procesu Pi, a zmienna vClocki[j], ji aktualne wyobrażenie procesu Pi o bieżącym skalarnym czasie lokalnym procesu Pj. W efekcie aktualna wartość tablicy vClocki odpowiada w każdej chwili wartości funkcji 𝒯V(Eik), odnoszącej się do ostatniego zdarzenia, jakie zaszło w procesie Pj. Szczegółową implementację mechanizmu zegara wektorowego przedstawia algorytm zaprezentowany na kolejnych slajdach.

<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>