Zio-6a-wyk-Slajd107

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 14:05, 8 wrz 2006 autorstwa MOchodek (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Metoda PROBE

Metoda PROBE


W PSP wykorzystuje się metodę PROBE. PROBE jest skrótem od PROxy-Based Estimating , co oznacza szacowanie bazujące na elementach „zastępczych”, którymi są klasy obiektów. Zatem jest to metoda zorientowana na programowanie obiektowe. Jest ona oryginalną propozycją Wattsa Humphrey’a.

Najogólniej mówiąc, w metodzie PROBE zbiera się dane dotyczące wcześniej napisanych programów (są to tzw. dane historyczne) i stosując metody wnioskowania statystycznego opracowuje się na tej podstawie szacunkowe wartości rozmiaru kodu i pracochłonności.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>