Zio-2-wyk-Slajd81

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 12:35, 7 wrz 2006 autorstwa MOchodek (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Zasady zarządzania jakością(10)

Zasady zarządzania jakością(10)


Wielkość przywódcy można mierzyć wielkością jego dokonań i zmian, jakie udało mu się wprowadzić. Ale zmiany w jakiejkolwiek organizacji rodzą z reguły nieufność i obawy. Dobry przywódca umie dostrzec symptomy tych problemów i umie tak wprowadzać zmiany, aby budować zaufanie i eliminować obawy. Załóżmy na przykład, że chcemy wprowadzić do firmy automatyczne wykonywanie testów. Programiści mogą się obawiać dodatkowej pracy i mogą traktować taki ruch jak przysłowiowe przykręcanie śruby (teraz trudniej będzie uzyskać akceptację fragmentu kodu). Testerzy z kolei mogą się obawiać zwolnień. Rolą przywódcy jest wytłumaczyć wszystkim o co chodzi i stworzyć warunki, w których jeśli nie wszyscy, to przynajmniej większość pracowników nie będzie się obawiała zmian.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>