Zio-12-wyk-Slajd32

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 09:11, 6 wrz 2006 autorstwa Lukasz.olek (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Planowanie, a kalendarz(3)

Planowanie, a kalendarz(3)


Po pierwsze - przyczyną wielu problemów jest klient. Menadżerowie projektu często zakładają bezproblemową pracę z klientem. Po czym okazuje się, że projekt musi czekać parę tygodni na testy akceptacyjne, bo klient jest zajęty ważniejszymi sprawami. Również są problemy z dostępnością klienta, w momencie kiedy pojawiają się pytania/wątpliwości w trakcie implementacji projektu.

Po drugie - często zakładamy bezproblemową pracę członków zespołu. Okazuje się natomiast, że:

  • pracownicy nie są w stanie spędzić 8h dziennie tylko na pracy - część czasu zabiera im korespondencja, przygotowywanie herbaty, czy też rozmowy niemerytoryczne z innymi osobami. W dzisiejszych czasach powszechnego Internetu oraz komunikatorów jest to jeszcze trudniejsze. Dlatego warto mierzyć w firmie (dla każdego pracownika osobno) tzw. Współczynnik Dostępności - procent czasu pracy, który pracownik poświęca na wykonywanie zadań związanych z projektem. Współczynnik ten można następnie uwzględnić podczas przygotowywania harmonogramu.
  • w niektórych firmach rotacja pracowników jest bardzo duża - jeżeli stracimy jednego pracownika, a jesteśmy zmuszeni zatrudnić kolejnego okazuje się, że zmarnujemy dużo czasu - aby tego nowego pracownika wdrożyć

Po trzecie - czasem (na szczęście coraz rzadziej) zdarzają się problemy infrastrukturalne, które blokują prace, przykładowo: awarie sieci energetycznej, lub problemy z dostępem do Internetu.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>