Sw3.6-m3-1.2-Slajd14

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 10:14, 4 wrz 2006 autorstwa PZakrzewski (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Systemy wbudowane(13)

Systemy wbudowane(13)


Struktura MASTER-SLAVE jest często stosowana nie tylko w KSS. Spotyka się ją również w rozwiązaniach sieciowych. Jej główną zaletą jest wykorzystanie dwóch jednostek sterujących współpracujących ze wspólnym repozytorium informacji. System wymaga specjalizowanego oprogramowania komunikacyjnego. Wobec jednostek Master i Slave formułuje się różne wymagania wynikające ze specyfiki ich funkcji. Jednostka Master winna być wyposażona w rozbudowany system przerwań umożliwiający skuteczną identyfikacje stanu obiektu oraz efektywne oddziaływanie na obiekt. Jednostka Slave stanowi zaplecze obliczeniowe dla jednostki Master, która przydziela jej zadania do wykonania. Występuje tu jednoznaczna podległość: jednostka Master zarządza całością procesu sterowania. Współpraca z jednym repozytorium informacji pozwala na dużą zamienność funkcji. Układ ten charakteryzuje się dobrym wskaźnikiem niezawodności, ze względu na możliwą redundancję zarówno sprzętową (jednostki Master i Slave mogą być wykorzystywane zamiennie) jak i programową.

Mimo skomplikowanych procedur komunikacyjnych struktura ta znajduje szerokie zastosowania.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>