ED-4.2-m02-1.0-Slajd4
Zastosowanie MBA (1)
Załóżmy, przykładowo, że znaleziono w bazie danych regułę asocjacyjną (wzorzec) postaci „ ktoś kto kupuje pieluszki , najczęściej kupuje również piwo ”. Wiedza, jaką niesie powyższa reguła, może być wykorzystana wielorako, np.: organizując akcję promocyjną można zastosować typowy trick pod hasłem 10% obniżki ceny pieluszek. Naturalną konsekwencją akcji powinno być zwiększenie liczy klientów kupujących pieluszki i tym samym, zrekompensowanie straty wynikającej z oferowanej obniżki ceny pieluszek. Jednakże, dodatkowym źródłem dochodu może być również zwiększony zysk z tytułu dodatkowej sprzedaży piwa kupowanej najczęściej z pieluszkami. Innym przykładem wykorzystania zdobytej wiedzy może być reorganizacja półek sklepowych w taki sposób aby umieścić produkty kupowane wspólnie obok siebie na półkach co może wpłynąć na zwiększenie sprzedaży obu produktów odwołując się do naturalnych preferencji konsumenckich klientów. Można również wykorzystać sytuację odwrotną umieszczając produkty kupowanych wspólnie w przeciwległych końcach sklepu, zmuszając klientów do przejścia przez cały sklep.