ED-4.2-m02-1.0-Slajd2

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 15:16, 2 wrz 2006 autorstwa ALesniewska (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Geneza problemu

Geneza problemu


Odkrywanie asocjacji jest jedną z najciekawszych i najbardziej popularnych technik eksploracji danych. Celem procesu odkrywania asocjacji jest znalezienie interesujących zależności lub korelacji, nazwanych ogólnie asocjacjami, pomiędzy danymi w dużych zbiorach danych. Wynikiem procesu odkrywania asocjacji jest zbiór reguł asocjacyjnych opisujących znalezione zależności lub korelacje pomiędzy danymi. Geneza problemu odkrywania reguł asocjacyjnych sięga problemu odkrywania asocjacji rozważanego w kontekście tak zwanej analizy koszyka zakupów (MBA - Market Basket Analysis). Klasyczny problem analizy koszyka zakupów polega na analizie danych zawierających informacje o zakupach zrealizowanych przez klientów supermarketu. Celem takiej analizy jest znalezienie naturalnych wzorców zachowań konsumenckich klientów poprzez analizę produktów (grup produktów), najczęściej kupowanych razem przez klientów supermarketu.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>