ZAWWW-2st1.2-w12.tresc-1.0-Slajd13

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 19:31, 28 sie 2006 autorstwa Juliusz Jezierski (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Programowanie aspektowe(1)

Programowanie aspektowe(1)


Programowanie aspektowe to metoda programowania polegająca na modularyzacji kodu, identyfikacji problemów przekrojowych, oraz ekstrakcji kodu obsługi problemów przekrojowych w celu likwidacji duplikującego się kodu i wyczyszczenia kodu. Aspekt to nazwany problem przekrojowy występujący w wielu różnych modułach aplikacji. Typowe problemy przekrojowe to: zapisywanie dziennika aplikacji, obsługa błędów, autoryzacja i uwierzytelnianie, zapewnianie trwałości obiektów. Radą nazywamy zachowanie lub czynność, które należy wykonać w określonym miejscu aplikacji. Miejsce zastosowania rady nazywamy punktem złączenia. Zazwyczaj z punktem złączenia związany jest też warunek logiczny określający, czy w danym przypadku należy faktycznie zastosować radę.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>