Systemy mobilne wyklad 9-Slajd7

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 15:33, 28 sie 2006 autorstwa Msobczak (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Wydanie zapytania

Wydanie zapytania


W tradycyjnych systemach wszystkie zapytania zalezne od polozenia sa okreslone nazwa tabeli, w której znajduja sie dane. Poniewaz przestrzenna baza danych jest podzielona, istnieje potrzeba ustalenia nazw tabeli i serwerów, gdzie przechowywane sa tabele dla wszystkich zapytan przed ich wykonaniem. Aby wybrac wlasciwy serwer i tabele musza zostac wykonane nastepujace kroki :[3]

  • Wszystkie zapytania, o ile to mozliwe, sa wykonywane lokalnie na komputerze uzytkownika mobilnego. Jezeli jednostka mobilna nie jest wyposazona w pamiec lokalna wystarczajaca do przechowania danych przestrzennych (lokalnych tabel), zapytanie jest przetransmitowane do serwera odpowiedniego dla biezacego polozenia uzytkownika.
  • Jezeli obszar, za który odpowiedzialny jest dany serwer jest wiekszy niz obszar okreslony przez zapytanie, rozpoczyna sie wykonywanie zapytania i wybrane dane saprzeslane z powrotem do mobilnego uzytkownika.
  • Jezeli obszar parametrów zapytania jest wiekszy niz obszar bedacypod nadzorem serwera zapytanie jest przeslane do serwera nadrzednego w hierarchii. Jest to powtarzane do momentu, az caly obszar zapytania zostanie objety przez serwer S i zapytanie jest kierowane do odpowiednich potomków serwera S w drzewie podzialu.
  • Jezeli nie ma zadnej wspólnej czesci obszaru lokalnego i parametrów zapytania, zostaje wyliczony glówny (centralny) punkt zapytania. Zapytanie jest przyslane bezposrednio do serwera, który obejmuje ten punkt. Wykonywane sa trzy kroki opisywane powyzej.


Partycjonowanie zwieksza wydajnosc systemu i pozwala na rozprowadzenie danych przestrzennych w sieci.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>