Systemy mobilne wyklad 9-Slajd12

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 15:32, 28 sie 2006 autorstwa Msobczak (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Mozliwosc zastosowania w miescie

Mozliwosc zastosowania w miescie


Algorytm wyznaczania pozycji niepewnych moze miec na przyklad zastosowanie w procesie wyznaczania mozliwych lokacji pojazdu skradzionego po okreslonym czasie. Pomaga równiez w automatycznym kierowaniu pojazdów policyjnych w miejsca blokad, a w polaczeniu z algorytmem Forda-Fulkersona moze równiez minimalizowac liczbe blokad.

Algorytm wyznaczania stref dojazdu dziala podobnie jak przy wyznaczaniu pozycji niepewnej pojazdu. Jednak nalezy zwrócic uwage na nastepujaca róznice. Tu pozycja koncowa rK jest znana, a wyliczana jest pozycja poczatkowa rS. Algorytm porusza sie niejako „pod prad”. Jest to zwiazane z tym, ze poszukiwane sa ulice, którymi mozna dojechac do pacjenta, a nie – jak w przypadku karetek – ulice, którymi mozna wyjechac z punktu ostatniej znanej pozycji.

W algorytmie do konstrukcji rozwiazania wybiera sie luki, które jednoczesnie wystepuja w pozycji niepewnej pojazdu i w obszarze dojazdu do pacjenta. Trzeba zauwazyc, ze nawet

jesli luki o identycznych identyfikatorach wystepuja w obu listach, to nie jest to

jednoznaczne z tym, ze fragmenty obszarów sie pokrywaja. Nalezy w tym momencie

rozpatrzyc trzy przypadki:

  • poczatek fragmentu pozycji niepewnej i obszaru dojazdu znajduje sie w tym samym

miejscu luku,

  • koniec fragmentu pozycji niepewnej i obszaru dojazdu znajduje sie w tym samym

miejscu luku,

  • fragmenty pozycji niepewnej i obszaru dojazdu zaczynaja sie i koncza w róznych

miejscach luku.



<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>