Sr-12-wyk-1.0-Slajd29

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 13:28, 28 sie 2006 autorstwa Bgrabiec (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Architektura RMI

Architektura RMI


Na architekturę systemu RMI składają się trzy warstwy. Na najwyższym poziomie działają aplikacje klienta, wywołującego zdalne metody, oraz serwera, u którego znajduje się obiekt. Klient używa takiego samego interfejsu, co obiekt Java implementujący ten interfejs (fioletowy prostokąt po każdej ze stron).

Za przekształcanie wywołań oraz wyników na komunikaty sieciowe odpowiada pieniek (ang. stub ). Pieniek jest tym samym, czym w standardach CORBA są pośrednik IDL i szkielet. Tutaj nazywa się je pieńkiem klienta i pieńkiem serwera. Podobnie jak dla platformy CORBA, pieńki RMI generowane są automatycznie na podstawie definicji interfejsu obiektu. Sam interfejs jest zapisany również w języku Java.

Poniżej pieńka działa maszyna wirtualna języka Java, oznaczona na rysunku skrótem JVM (ang. Java Virtual Machine ).


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>