Sr-10-wyk-1.0-Slajd2

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 13:15, 28 sie 2006 autorstwa Bgrabiec (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Zwielokrotnianie

Zwielokrotnianie


Jak wiadomo zwielokrotnianie (czyli replikacja) jest stosowane dla zwiększenia ogólnej niezawodności systemu i poprawy jego efektywności. Prace nad rozwojem systemów rozproszonej pamięci współdzielonej (DSM) zaowocowały powstaniem nowych modeli spójności, które były później efektywnie realizowane przez odpowiednie protokoły spójności. Systemy DSM są jednak dość szczególnym zastosowaniem koncepcji zwielokrotniania danych. W większości realizowane są bowiem jako systemy homogeniczne, pracujące w sieci szybkich i niezawodnych połączeń. Głównym powodem stosowania replikacji w tych systemach było dążenie do zwiększenia efektywności przetwarzania, umożliwiające wykorzystanie multikomputera tak jak systemu wieloprocesorowego. W podejściu tym zakłada się jednak, że poszczególne procesy odwołujące się do wspólnej pamięci są statycznie zlokalizowane w wybranych węzłach i nie zmieniają swojej lokalizacji. Coraz częściej jednak aplikacje w systemach rozproszonych stają się mobilne, głównie z powodu rozwoju nowoczesnych technologii telekomunikacyjnych. Modele spójności nastawione na klienta uwzględniają ten aspekt zarządzania spójnością danych.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>