Sr-4-wyk-1.0-Slajd5

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 12:39, 28 sie 2006 autorstwa Bgrabiec (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Architektura klient-serwer

Architektura klient-serwer


Architektura typu klient-serwer jest jedną z najpopularniejszych architektur stosowanych w systemach rozproszonych. Architektura ta w dużej mierze odnosi się do sposobu organizacji procesów w systemie.

Mamy tutaj więc wyróżnione dwie strony: klientów i serwery.

Klient zazwyczaj zamawia pewną usługę u serwera, a ten ją wykonuje i być może odsyła klientowi wyniki. Należy zaznaczyć, że tego typu podejście jest w pewien sposób charakterystyczne również dla aplikacji nierozproszonych i wynika bezpośrednio z podziału funkcjonalnego oprogramowania. Ten wielopiętrowy model przetwarzania rozproszonego jest bezpośrednio konsekwencją tzw. rozproszenia pionowego , czyli umieszczenia różnych funkcjonalnie fragmentów systemu na różnych maszynach. Innym sposobem rozproszenia jest rozproszenie poziome , które polega na przetwarzaniu różnych fragmentów danych przez te same funkcjonalnie jednostki (serwery lub klienci umieszczeni na różnych maszynach). W przypadku braku serwera mówi się także o rozproszeniu partnerskim .


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>