Systemy mobilne wyklad 3-Slajd11

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 12:31, 28 sie 2006 autorstwa Msobczak (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Nawigacja inercyjna

Nawigacja inercyjna


Nawigacja bezwladnosciowa opiera sie na pomiarze przyspieszen w dwóch lub trzech kierunkach (w zaleznosci od potrzeb) a nastepnie na wyznaczeniu przemieszczen w tych kierunkach wzgledem punktu poczatkowego. Przemieszczenie obliczane jest w nastepujacy sposób:

  • poprzez calkowanie przyspieszen wyznaczane sa predkosci w poszczególnych kierunkach
  • poprzez calkowanie predkosci wyznaczane sa przemieszczenia w poszczególnych kierunkach

Znajac te przemieszczenia, oraz punkt startowy, wyznacza sie biezaca lokalizacje.

Kiedy uklad wspólrzednych zwiazany jest z Ziemia, uklad przyspieszeniomierzy jest stabilizowany przez uklad zyroskopów w liczbie zaleznej od liczby osi, w której dokonuje sie pomiar.

System nawigacji bezwladnosciowej wymaga wprowadzenia wartosci poczatkowych:

  • polozenie poczatkowego
  • katów poziomych i elewacji
  • predkosci poczatkowej (jesli jest rózna od 0)


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>