Zpo-13-wyk-Slajd30

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 07:49, 21 sie 2006 autorstwa Bwalter (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Cykl życia definiowany przez interfejs

Cykl życia definiowany przez interfejs


Na slajdzie tym przedstawiono przykładowe nazwy metod wchodzących w skład interfejsów definiujących cykle życia w kontenerze Apache Avalon Fortress. Liczba możliwych do wywołania metod jest bardzo duża, co daje programiście duży wybór i pozwala uwzględnić niemal każdy etap w cyklu życia komponentu, jednak z drugiej strony wiele z nich jest stosowanych jedynie incydentalnie. To, w powiązaniu z koniecznością implementowania wielu interfejsów (związanych z konkretnym kontenerem, a więc nieprzenoszalnych), przesądziło o niskiej popularności tego rozwiązania.

W praktyce obecnie jest ono stosowane w bibliotekach i szkieletach programowych, które narzucają ten schemat poprzez dziedziczenie (np. wspomniane już Java Servlets czy choćby JUnit, w których cykl życia komponentu składa się z trzech faz: inicjuj – działaj – finalizuj. W tym przypadku ma to jednak większy związek z usunięciem kodu inicjującego obiekt z konstruktora komponentu, dzięki czemu można taki obiekt rekonfigurować i stosować wielokrotnie.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>