Zpo-10-wyk-Slajd35

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 07:33, 21 sie 2006 autorstwa Bwalter (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Prototype: konsekwencje

Prototype: konsekwencje


Najważniejszą konsekwencją zastosowania tego wzorca jest całkowita zmiana sposobu tworzenia obiektów. Typowy sposób polega na podaniu wprost klasy i konstruktora użytego do stworzenia instancji obiektu. Jednak nawet w przypadku wzorca Factory Method oznacza to ograniczenie producenta w zakresie typów obiektów, jakie może stworzyć.

Ta niedogodność nie występuje we wzorcu Prototype: dowolny obiekt, jeżeli tylko posiada możliwość sklonowania się, może utworzyć nowy obiekt identyczny ze sobą. Zatem metoda służąca do produkcji obiektów nie przyjmowałaby jako parametr instancję obiektu do sklonowania, ignorując jego rzeczywistą klasę, i zwracała jego kopię.

Dzięki temu możliwe jest uproszczone tworzenie serii obiektów identycznych lub jedynie nieznacznie różniących się od siebie.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>