Zpo-3-wyk-Slajd10

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 06:36, 21 sie 2006 autorstwa Bwalter (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Tworzenie obiektu testowanego

Tworzenie obiektu testowanego


Bardzo ważną zasadą dotyczącą tworzenia testów jednostkowych jest niemal całkowite pominięcie konstruktora klasy testującej. Konstruktor jest elementem języka Java i zgodnie ze specyfikacją, jakikolwiek wyjątek zgłoszony w konstruktorze przerywa proces tworzenia obiektu. Aby uniknąć sytuacji, w której niemożność utworzenia np. obiektu testowanego spowoduje błąd konstrukcji obiektu klasy testującej, nie wolno umieszczać takiego kodu w konstruktorze. Błąd wynikający z tego zostanie przechwycony przez środowisko uruchomieniowe JUnit, ale przedstawiony on będzie w sposób niepełny i mylący, bez informacji wskazujących na przyczynę błędu.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>