Zpo-1-wyk-Slajd12

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 06:24, 21 sie 2006 autorstwa Bwalter (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Abstrakcja

Abstrakcja


Abstrakcję trudno określić mianem mechanizmu: jest własnością klasy lub całego systemu, która wynika z zastosowania innych mechanizmów. Jednak jej rola w obiektowości jest na tyle ważna, że zasługuje ona na krótkie przypomnienie.

Abstrakcja systemu polega na jego zdolności do ignorowania niektórych decyzji projektowych lub możliwości odłożenia ich w czasie. Przejawia się ona w zróżnicowany sposób: poprzez właściwe użycie interfejsów i klas abstrakcyjnych, ograniczanie liczby i rodzaju powiązań, stosowanie warstw pośredniczących w komunikacji między obiektami etc.

Abstrakcja jest podstawowym czynnikiem wpływającym na koszt pielęgnacji oprogramowania. System zbudowany z abstrakcyjnych komponentów może być łatwo rozszerzany, ponieważ zmiany nie są widoczne poza tym komponentem.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>