Zpo-1-wyk-Slajd7

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 06:23, 21 sie 2006 autorstwa Bwalter (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Obiektowość a podejście strukturalne

Obiektowość a podejście strukturalne


Podejście obiektowe różni się od strukturalnego nie jedynie środkami wyrazu (dziedziczeniem, polimorfizmem etc.), które są jedynie narzędziami do właściwego przydziału odpowiedzialności do obiektów. Rzeczywista różnica polega właśnie na innym sposobie opisywania odpowiedzialności.

Rozpatrzmy następujący opis rzeczywistości: nauczyciel wystawia oceny. Ocena determinuje sposób dalszego postępowania ucznia, który ją otrzymał:

  • w przypadku oceny dostatecznej lub wyższej zalicza on przedmiot,
  • w przypadku oceny niedostatecznej z pierwszego egzaminu jest kierowany na egzamin poprawkowy lub może poprosić o zaliczenie warunkowe.
  • w przypadku oceny niedostatecznej z kolejnego egzaminu jest skreślany z listy studentów.


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>