ZSBD-2st-1.2-lab5.tresc-1.3-Slajd10

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 13:32, 9 sie 2006 autorstwa PKrzyzagorski (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Usuwanie obiektów z bazy danych

Usuwanie obiektów z bazy danych


Usuwanie obiektów jest bardzo podobne do modyfikacji. W celu pokazania sposobu usuwania obiektów z bazy danych zakładamy, że w bazie danych znajduje się obiekt reprezentujący niebieski trójkąt o długości boku równej 20 (wynik działania programu z poprzedniego slajdu).

Fragment programu pokazany na slajdzie (1) powinien zastąpić fragment programu, który został oznaczony przez (1) na poprzednim slajdzie. Usunięcie obiektu z bazy danych odbywa się w dwóch krokach. W pierwszym kroku obiekt powinien zostać odczytany z bazy danych. Odpowiedzialny za to kod oznaczono na slajdzie przez (2). Warto zwrócić uwagę, że tutaj obiekt jest odczytywany w taki sam sposób jak przy modyfikacji, z tą jednak różnicą, że zapytanie odczytuje wszystkie obiekty reprezentujące trójkąt o długości boku 20 a nie 10 jak poprzednio, gdyż obiekt ten został zmodyfikowany za pomocą programu przedstawionego na poprzednim slajdzie. Kiedy uzyskamy referencję na obiekt, który chcemy usunąć, należy aktywować metodę delete interfejsu ObjectContainer przekazując jako parametr aktualny tej metodzie referencję na usuwany obiekt. W rezultacie działania metody delete obiekt jest usuwany z bazy danych.


Kompletny kod programu, którego fragmenty pokazano na slajdzie załączono do kursu w postaci pliku: Skeleton-lab5.5.java


<< Poprzedni slajd | Spis treści | Następny slajd >>