Metody realizacji języków programowania/MRJP Laboratorium

Z Studia Informatyczne
Wersja z dnia 22:37, 27 lip 2006 autorstwa Mbiskup (dyskusja | edycje) (luźne uwagi)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacjiPrzejdź do wyszukiwania

Język kotek

Imperatywny, podobny do Pascala język programowania

Cechy:

  • zwykłe konstrukcje: pętle for i while, wyrażenia arytmetyczne, logiczne
  • silne typowanie
  • funkcje
  • tablice, rekordy
  • klasy
  • dynamiczna alokacja obiektów,rekordów i tablic (tylko na stercie)
  • zagnieżdżone deklaracje funkcji
  • zagnieżdżone (w klasach, funkcjach i metodach) deklaracje klas


Etapy pisania kompilatora

  1. podstawowe konstrukcje: for, while, zmienne tylko typu int i string, proste

operacje arytmetyczne, funkcje globalne, rekurencja (też wzajemna)

  1. rekordy, tablice,dynamiczna alokacja, zwalnianie jawne (delete)
  2. klasy deklarowane na poziomie globalnym
  3. klasy lokalne
  4. deklaracje zmiennej z podaną wartością do inichalizacji

Możliwe rozszerzenia

  1. zmienne double, boolean
  2. dodatkowe operatory dla wyrażeń ()
  3. odśmiecanie zamiast delete